شناسه خبر : 32530

اختصاصی چابک آنلاین؛

گروه مالی بانک مسکن با یک هزار میلیارد تومان سود خالص رکورد زد

گروه مالی بانک مسکن با یک هزار میلیارد تومان سود خالص رکورد زد

سود خالص شرکت گروه مالی بانک مسکن در سال گذشته از مرز یک هزار میلیارد تومان عبور کرد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این رقم سود خالص در مقایسه با سود خالص 786 میلیارد تومانی این شرکت در سال ماقبل از آن، حدود 255 میلیارد تومان رشد داشته است.

سود خالص گروه شرکت گروه مالی بانک مسکن در پایان دوره مالی سال گذشته 1796 میلیارد تومان بوده است.

این مقدار سود خالص در گروه نشان می دهد که گروه مالی بانک مسکن گام بزرگی در تحقق اهداف خود برداشته به نحوی که گروه مذکور را در جمع هلدینگ های با سود خالص بیش از یک هزار میلیارد تومان قرار داده است.

شرکت گروه مالی بانک مسکن در سال 54 با نام اولیه باسایک تاسیس شده و در سال 85 نام شرکت باسایک به شرکت مدیریت سرمایه گذاری بانک مسکن تغییر یافته و از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده و مجددا در سال 90، نام شرکت به گروه سرمایه گذاری بانک مسکن و نهایتا در سال 93 به گروه مالی بانک مسکن تغییر یافته است.

درحال حاضر، شرکت گروه مالی بانک مسکن در زمره  شرکت های بانک مسکن است.

موضوع فعالیت اصلی  شرکت گروه مالی بانک مسکن، اداره شرکت های فرعی و خرید و فروش سهام و واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها است.

همچنین شرکت های فرعی گروه هم عمدتا در زمینه های احداث ساختمان، تاسیسات راه آهن و خدمات بازرگانی و بیمه ای، سرمایه گذاری در مسکوکات و فلزات گرانبها، گواهی سپرده بانکی و سپرده های سرمایه گذاری نزد بانک ها و موسسات مالی اعتباری مجاز فعال هستند.

بررسی ها نشان می دهند که درآمد عملیاتی گروه شرکت گروه مالی بانک مسکن در سال گذشته بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان بوده است.

photo_2023-03-27_01-03-50

از رقم 2914 میلیارد تومانی درآمد عملیاتی گروه شرکت گروه مالی بانک مسکن در سال گذشته، هزار میلیارد تومان از محل عواید حاصل از فروش واحدهای تکمیل شده، هزارمیلیارد تومان از محل عواید حاصل از ساخت املاک، 128 میلیارد تومان از محل عواید حاصل از فعالیت های پیمانکاری، 34 میلیارد تومان از محل عواید حاصل از واگذاری اراضی و 433 میلیارد تومان حاصل از خدمات ارائه شده، بوده است.

گروه شرکت گروه مالی بانک مسکن، دارایی های ثابت مشهود خود را تا سقف 931 میلیارد تومان و موجودی مواد و مصالح و قطعات و لوازم یدکی را تا مبلغ 122 میلیارد تومان در برابر خطرات ناشی از سیل، زلزله، آتش سوزی، انفجار و صاعقه تحت پوشش بیمه ای قرار داده است.

شرکت گروه مالی بانک مسکن، تمامی دارایی های ثابت مشهود شامل وسایل نقلیه را  تا مبلغ 9 میلیارد و 300 میلیون تومان و ساختمان ها را تا مبلغ 134 میلیارد تومان  در برابر خطرات ناشی از حریق، انفجار، صاعقه و زلزله تحت پوشش بیمه ای قرار داده است.

بانک مسکن با 99.98 درصد، شرکت آموزشی ورزشی و رفاهی امید روشن پایتخت با 0.005 درصد ، شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با 0.005 درصد، شرکت تامین نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی بانک مسکن با 0.005 درصد و شرکت عمرانی مسکن گستر با 0.005 درصد، سهامداران شرکت گروه مالی بانک مسکن را تشکیل می دهند.

سود خالص هر سهم شرکت گروه مالی بانک مسکن درسال گذشته با 32 درصد رشد به 8683 ریال رسیده است.

سعید شیرزادی درحال حاضر مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن را بر عهده دارد.

 

ارسال نظر