شناسه خبر : 31849

اختصاصی چابک آنلاین؛

گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ۹۴۲ کیلوگرم شمش طلا تولید کرد

سودخالص معدنی طلای زرشوران به ۳۳۷ میلیارد تومان رسید

گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران  942 کیلوگرم شمش طلا تولید کرد

درآمد عملیاتی شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در سال گذشته به ۶۰۵ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاه تاجرباشی، این رقم در مقایسه با درآمدهای عملیاتی 546 میلیارد تومانی این شرکت در سال 99 حدود 59 میلیارد تومان رشد داشت.

این رشد در حالی اتفاق افتاده که مقدار فروش محصول درسال مورد بررسی نسبت به سال ما قبل از آن به مقدار 54.6 کیلوگرم کاهش داشته است.

درواقع رشد 59 میلیاردتومانی درآمد عملیاتی شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در سال 1400 نسبت به سال 1399  به مبلغ 59 میلیارد تومان، ناشی از افزایش در نرخ فروش محصول بوده است.

1

شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در سال 94 تاسیس شد و درحال حاضر جزء واحدهای تجاری فرعی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

موضوع فعالیت شرکت، انجام تمامی فعالیت های مربوط به حفاری، اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن به استثنای معادن نفت و گاز، فرآوری و استحصال فلزات معدنی و تولید محصولات فلزی است.

گزارش ها نشان میدهند که شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در سال گذشته، 942 کیلوگرم شمش طلا(عیار999.9) تولید کرده  که نسبت به سال 99 ، حدود 100 کیلو گرم کاهش داشته است.

ناگفته نماند که تولید نقره این شرکت در سال گذشته صفر بوده زیرا تا سال 97 محصول فرعی نقره به صورت برون سپاری فرآوری می شد.

هر چند که ازسال مالی 99 مقرر شد که تا زمان ایجاد زیرساخت و امکانات استحصال محصول فرعی نقره درداخل شرکت، از فرآوری آن در خارج از شرکت خودداری شود.

فراموش نکنیم که محصول فرعی به صورت فرآوری نشده و به شکل کلرید نقره (لجن نقره) در شرکت نگهداری می شود.

3

مروری برعملکرد سال گذشته شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران نشان داد که سود خالص این شرکت در سال گذشته به رقم 337 میلیارد تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با سود خالص 292 میلیارد تومانی این شرکت در سال 99 حدود 45 میلیارد تومان رشد داشته است.

سود انباشته شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران هم درسال گذشته به 328 میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال 99، حدود 54 میلیارد تومان رشد داشته است.

سود انباشته این شرکت در سال 99 رقمی معادل 274 میلیارد تومان بوده است.

2

شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران، دارایی های ثابت خود را تا ارزش 189 میلیارد تومان در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله تحت پوشش بیمه ای قرار داده است.

همچنین، موجودی کالای ساخته شده (شمش طلا) به مقدار 1.771.780 گرم نزد بانک کار گشایی نگهداری می شوند و توسط خود بانک بیمه می شوند.

آن قسمت از موجودی کالای ساخته شده (شمش طلا) به مقدار 229.668 گرم که در شرکت نگهداری می شود هم  توسط خود شرکت بیمه شده است.

براساس این گزارش، این شرکت موجودی قطعات و لوازم یدکی و ملزومات خود را تا مبلغ 44 میلیارد تومان در مقابل خطرات ناشی از سیل، زلزله و آتش سوزی بیمه شده است .

مواد اولیه  بسته بندی عمدتا خاک استخراجی کانسنگ طلا است که با نظر هیات مدیره با توجه به ماهیت آن نیاز به پوشش بیمه ای ندارد.

 

ارسال نظر