شناسه خبر : 30303

اختصاصی چابک آنلاین؛

فروش کمتر املاک بانکی درآمد فام را نزولی کرد

فروش کمتر املاک بانکی درآمد فام را نزولی کرد

درآمد عملیاتی شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) در سال گذشته به ۲ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

چابک آنلاین ، بهاره تاجرباشی، درآمد شرکت فروش اموال مازاد بانک ها از ارائه خدمات به بانک ها در سال گذشته، یک میلیارد و 160 میلیون تومان بوده است.

شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) بر اساس مصوبه هیئت وزیران و با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت و سهم 10 بانک دولتی کشور در سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است.

 این شرکت در زمینه های مختلف ملکی از جمله آماده سازی، اخذ استعلامات،برگزاری مزایده ،تحویل ملک و انتقال سند به نام خریداران،به سیستم بانکی کشور ارائه خدمت می کند.

درآمد شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) از ارائه خدمات به بانک ها، از فروش 62 ملک اشخاص وابسته و 5 ملک ضبط سپرده در سال گذشته به 1 میلیارد و 160 میلیون تومان رسیده است.

درآمد این شرکت بیشتر از  محل  ارائه خدمات به بانک ها شامل کارمزد نیم درصد یا یک درصد فروش، ضبط سپرده و ابطال فروش املاک مازاد بانک ها در قراردادهای مربوطه است.

درآمد عملیاتی شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام)، در سال گذشته 2 میلیارد و 265 میلیون تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، درآمد عملیاتی شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) از ارائه خدمات به بانک ها، در سال 1400 حدود4 میلیارد تومان نسبت به سال ماقبل خود کاهش داشته است.

بانک رفاه کارگران با 32 ملک فروش رفته و 5 ملک ضبط سپرده شده  در مجموع به مبلغ 895 میلیون تومان بالاترین رتبه درآمد ی را برای شرکت فام داشته است. 

بانک سپه با 17 ملک فروش رفته به مبلغ 183 میلیون تومان و بانک کشاورزی با 12 ملک فروش رفته به مبلغ 20 میلیون تومان  به ترتیب در رتبه دوم و سوم کسب درآمد برای شرکت فام قرار گرفته اند. 

به تازگی وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای شفاف سازی اقتصادی، صورت های مالی ۲۰۷ شرکت ها رامنتشر کرد.

براین اساس، صورت‌های مالی ۵۰ شرکت دولتی، ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه بانک‌ها، ۲۹ شرکت زیر مجموعه موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و ۸ فدراسیون ورزشی جمعا به تعداد ۲۰۷ شرکت  به مرحله انتشار عمومی رسیده اند.

ناگفته نماند که تاکنون مجموع صورت‌های مالی انتشار یافته توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی  به ۶۰۳ شرکت دولتی و سایر شرکت‌های مشمول رسیده است.

هدف ازانتشارصورتهای مالی شرکت ها، بهبود عملکرد و مدیریت در شرکت‌های  دولتی و عمومی، عنوان شده است.

photo_2023-01-10_09-30-49

ارسال نظر