شناسه خبر : 29536

بیشترین مبلغ تسهیلات بانکی مربوط به استان تهران است

بیشترین مبلغ تسهیلات بانکی مربوط به استان تهران است

مانده کل سپرده ها در پایان شهریور امسال بالغ بر ۶۳۴۹۱.۴ هزار میلیارد ریال شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۶۵۲.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۳۵.۶ درصد و نسبت به پایان سال قبل معادل ۸۱۷۷.۱ هزار میلیارد یعنی ۱۴.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری، بیشترین مبلغ سپرده مربوط به استان تهران با مانده ۳۳۷۶۵.۳ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۷۷ هزار میلیارد ریال است.

طبق اعلام بانک مرکزی، مانده کل تسهیلات بالغ بر ۴۶۴۲۵.۱ هزار میلیارد ریال است که نسبت به  مقطع مشابه سال قبل ۱۱۸۷۱ هزار میلیارد ریال  معادل ۳۴.۴ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۵۰۰۷.۱ هزار میلیارد ریال معادل ۱۲.۱ درصد افزایش داشته است.

 بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۲۷۷۰۲.۲ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۷۶.۱ هزار میلیارد ریال است.

گفتنی است؛ نسبت تسهیلات به سپرده ها بعد از کسر استفاده قانونی ۸۱.۴ درصد است که در پایان این ماه نسبت به مقطع مشابه سال قبل  ۰.۴ واحد درصد و نسبت به پایان سال قبل ۱.۸ درصد کاهش یافته است. نسبت  مذکور در استان تهران ۹۰.۲ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۲.۲ درصد است.

لازم به ذکر است؛ یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت ها و موسسات تولیدی سایر استان ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام می شود.

 

 

ارسال نظر