شناسه خبر : 27782

آخرین خبرها از اتصال کارت‌های بانکی ایران و روسیه

آخرین خبرها از اتصال کارت‌های بانکی ایران و روسیه

در راستای توافقات پولی و بانکی انجام شده بین ایران و روسیه قرار است شبکه کارت‌های بانکی ایران و روسیه به هم متصل شود که در این باره معاون بانک مرکزی ضمن اعلام اینکه تیم شبکه بانکی دو کشور در حال طراحی جزئیات این موضوع هستند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اواخر تیر ماه سال جاری بود که معامله روبل روسیه در بازار متشکل ارزی ایران آغاز شد. رئیس کل بانک مرکزی در آن زمان اعلام کرد که علاوه بر بازگشایی نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی، پیمان‌های پولی و بانکی مختلفی بین ایران و روسیه منعقد شده که برخی از آن‌ها شامل استفاده از پول‌های ملی در مبادلات تجاری، پرداخت‌های خرد بین شهروندان روسی و ایرانی و نحوه تبادلات مالی دو کشور است.

در این زمینه، وزیر اقتصاد نیز از اتصال شبکه کارت‌های بانکی ایران و روسیه به هم تا سه ماه آینده ابراز امیدواری کرد. 

در این زمینه مهران محرمیان - معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی - توضیحاتی ارائه کرد.

به گفته وی، تیم شبکه بانکی ایران با روسیه در حال طراحی جزئیات این موضوع هستند و اینکه اتصال شبکه کارت‌های بانکی این دو کشور در چند مرحله و به چه صورت انجام می‌شود، اعلام خواهد شد. 

طبق گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، با اتصال شبکه کارت‌های بانکی ایران و روسیه زمانی که یک ایرانی به روسیه می‌رود، می‌تواند از شبکه کارت های بانکی روسیه استفاده کند و برای شهروندان روسیه که به ایران می‌آیند نیز به همین صورت خواهد بود که می توانند از شبکه کارت بانکی ایران استفاده کنند. 

محرمیان درباره اینکه تا پایان امسال شبکه کارت‌های بانکی ایران و روسیه به هم متصل می‌شوند، توضیح داد: می‌خواهیم که این موضوع زودتر انجام شود اما در جریان این فرآیند ممکن است تاخیرهایی رخ دهد. 

 

ارسال نظر