شناسه خبر : 26420

بازار سرمایه از نرخ تورم جا مانده است

بازار سرمایه از نرخ تورم جا مانده است

رئیس هیئت مدیره شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران، اعلام کرده است که یکی از شاخص‌های مهم و تأثیرگذار در ایجاد اعتماد بیشتر در بازار، ورود حقوقی‌های بزرگ به بازار سرمایه است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روزنامه ایران، مهدی کباری، با بیان اینکه در شرایط فعلی، نقطه قوت بازار سرمایه، ایجاد ثبات درآن است، افزود: درصورت بازگشت ثبات به بازار سرمایه، در بلند مدت منابع دوباره به بازار سرمایه باز می‌گردد.

به گفته وی، یکی از ریسک‌های موجود در بازار سرمایه، ایجاد تغییرات مکرر درتصمیمات تأثیرگذار دولت و یا مجلس بر بازار سرمایه است، بنابراین حذف تصمیمات لحظه‌ای ثبات را در بازار استمرار می‌بخشد.

کباری، گفت که بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای موازی و حتی نرخ تورم جا مانده که پتانسیل خوبی برای یک رشد وجود دارد و در بلند مدت بازار جذابی خواهد بود. این کارشناس بازار سرمایه، گفت که درحال حاضر سهم‌های موجود در بازار سرمایه بشدت ارزشمند بوده و درصورت ورود سرمایه گذاران با دیدبلندمدت یک‌ساله، به طور قطع بازدهی خوبی را کسب خواهند کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران،تأکید کرد که بسیاری از سهم‌های موجود در بازار سرمایه دچار افت قیمت شده و حتی زیر قیمت معامله می‌شوند که با توجه به بنیاد قوی سهم‌ها، سرمایه‌گذاری در بازار با دید بلندمدت یک‌ساله نتیجه خوبی خواهد داشت.

کباری اذعان داشت که بازار سرمایه به مراتب هوشمندتر از برخی بازارها است، بنابراین درصورت ایجاد گشایش‌های بین‌المللی و افزایش توان صادراتی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های دلار پایه به مراتب نتایج بهتری در قیاس با سهام شرکت‌های ریال پایه خواهند داشت.

به گفته وی، بازار فعلی بیشتر از این کشش ریزش شاخص را ندارد و بازار تا اکنون هرچقدر که می‌توانسته ریخته است، بنابراین در صورت ادامه روند فعلی، باید کج‌دار و مریز با بازار طی کرد.

کباری تصریح کردکه درصورت ادامه روند فعلی و عدم ایجاد تغییر در شرایط سیاسی، به نظر می‌رسد که افزایش زیادی در حجم معاملات وجود نخواهد داشت و چون بازارهای موازی بازدهی بیشتری دارند، بنابراین این بازارها از چشم معامله گران دور نمی‌ماند.

وی، اذعان داشت که درحال حاضر بسیاری از سهامداران توان شناسایی زیان بیش از این را در بازار سرمایه ندارند بنابراین چنانچه سهامداری از حد زیان خود خارج شود، احتمال دارد که در میان مدت از بازار سرمایه خارج شده و جذب بازارهای موازی شود، هر چند بعید است بازار بیش از این کشش ریزش داشته باشد.

 

ارسال نظر