شناسه خبر : 25922

پایان عمر کارت‌های اعتباری نزدیک است

پایان عمر کارت‌های اعتباری نزدیک است

رئیس بانک مرکزی برزیل معتقد است به‌ دلیل رشد سیستم مالی باز که به مشتریان اجازه اشتراک‌گذاری داده‌های مالی با موسسات مختلف را می‌دهد، کارت‌های اعتباری به‌ زودی از بین خواهد رفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، روبرتو کامپوس نتو طی رویدادی که در آن در مورد رمزارزها صحبت می‌کرد، پیش‌بینی کرد به زودی کاربران به‌ جای داشتن برنامه‌های متعدد از بانک‌های مختلف در گوشی تلفن همراه خود، تمام جنبه‌های زندگی مالی خود را در یک نرم‌افزار در تلفن همراه خود ادغام و کنترل خواهند کرد.

وی افزود: این کار امکان توسعه مدیریت پول نقد را برای افراد و کاربران فراهم می‌کند تا آنان بین پرداخت با سیستم پرداخت فوری Pix به‌ صورت نقدی یا اعتباری یکی را انتخاب کنند.

کامپوس نتو با اشاره به اینکه بانک‌ها پیش از این استفاده از Pix(نوعی سیستم پرداخت در برزیل) را برای ارائه اعتبار آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این سیستم نیاز به داشتن کارت اعتباری را برطرف می‌کند؛ به همین دلیل تصور می‌کنم که کارت‌های اعتباری به‌ زودی محو خواهد شد.

Pix که توسط سیاست‌گذاران برزیلی در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، امکان انتقال و پرداخت فوری را فراهم می‌کند و به‌ طور گسترده توسط برزیلی‌ها پذیرفته شده است. در حال حاضر استفاده از این سیستم از حجم تراکنش‌های کارت اعتباری و نقدی در کشور برزیل پیشی گرفته است.

طبق گفته کامپوس نتو Pix می‌تواند حداقل تا آمریکای لاتین گسترش یابد.

وی گفت: کانادا نیز به این سیستم علاقه نشان داده است.

رئیس بانک مرکزی برزیل با اعمال مقررات سنگین روی دارایی‌های رمزارزی مخالفت دارد اما بر نگرانی‌ها برای حفاظت از این دارایی‌ها تاکید کرد زیرا در حال حاضر چهار شرکت برزیلی ۸۰ درصد دارایی‌های خود را به صورت رمزارزی در اختیار دارند.

به گفته وی تنظیم‌کننده‌های بازار در برزیل می‌خواهند از شفافیت رمزارزها در نحوه داد و ستد ایجاد و تراکنش اطمینان حاصل کنند.

تامین مالی باز عنوان یکی از پروژه‌های بانک مرکزی برزیل است که از سال ۲۰۲۱ به‌ صورت مرحله‌ای اجرا شده است.

 

ارسال نظر