شناسه خبر : 24762

بانک روسیه آماده استخراج رمزارز دیجیتال شد؟

بانک روسیه آماده استخراج رمزارز دیجیتال شد؟

کریل پرونین، رئیس بخش فناوری‌های مالی بانک روسیه اعلام کرد که مسکو اکنون آماده است تا از قانونی شدن استخراج کریپتو حمایت کند، مشروط بر اینکه ماینرهای روسی موظف باشند سکه‌هایی را که در این فرآیند به دست می‌آورند در خارج از کشور بفروشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بانک مرکزی روسیه طی بحث‌های جاری بیانی تند در مورد آینده ارزهای رمزپایه در این کشور داشت و در اوایل سال جاری ممنوعیت کلی بیشتر فعالیت‌های مرتبط ازجمله استخراج را پیشنهاد کرد. با این حال، با مخالفت سایر نهادهای دولتی و مقابله با محدودیت‌های مالی تحمیل شده به دلیل جنگ در اوکراین، موضع بانک تغییر را آغاز کرده است.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه ماه گذشته اعلام کرد که پرداخت‌های رمزنگاری در صورتی که به سیستم مالی روسیه نفوذ نکنند می‌توانند مجاز تلقی شوند. در همان زمان، وی اصرار کرد که ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین نباید در پلتفرم‌های روسی معامله شوند زیرا این دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران بالقوه بسیار پرنوسان و خطرناک هستند.

کریل پرونین طی سخنرانی در مجمع حقوقی بین‌المللی سن پترزبورگ خاطرنشان کرد که اگرچه استخراج تحت مسئولیت بانک مرکزی روسیه (CBR) قرار نمی‌گیرد اما یکی از راه‌های به دست آوردن ارز دیجیتال به شکل کارمزد و اعتبارسنجی تراکنش‌های رمزنگاری انجام شده توسط ماینرهاست.

وی گفت: «قانونی شدن استخراج قابل بحث است اما به نظر ما باید مواردی در این زمینه رعایت شود».

ایوان چبسکوف، مدیر بخش سیاست مالی وزارت دارایی اظهار کرد که برخی از شرکت‌های بزرگ استخراج ارز دیجیتال مستقر در روسیه نیز مجبور شده‌اند هنگام برداشت وجوه با محدودیت‌های خارجی مقابله کنند. وی پیشنهاد کرد که روسیه ممکن است مجبور شود زیرساخت مبادلاتی خود را برای تامین نقدینگی صنعت ایجاد کند.

وی تکرار کرد که طبق CBR، ارز دیجیتالی که استخراج‌کنندگان در روسیه ضرب می‌کنند باید در خارج از مرزهای این کشور فروخته شود و اجازه انباشته شدن در داخل کشور داده نشود. نکته این است که از ایجاد انگیزه برای استفاده بعدی آن در پرداخت های داخلی خودداری شود.

علاوه بر لایحه جدید در مورد ارز دیجیتال که انتظار می‌رود به‌طور جامع فضای رمزنگاری روسیه را تنظیم کند، پیش نویس قانون اختصاصی «استخراج در فدراسیون روسیه» در ماه آوریل به دومای دولتی ارائه شد. اعضای مجلس سفلی پارلمان روسیه پیشنهاد می‌کنند، استخراج کریپتو به‌عنوان یک فعالیت تجاری با استفاده از زیرساخت‌ها و تجهیزات اطلاعاتی روسیه واقع در این کشور به رسمیت شناخته شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۶۶.۶۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۲.۱۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۵ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷.۷۲ میلیارد دلار است که ۱۰.۷۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۹۹ میلیارد دلار است که ۱۰.۵۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۳۴.۵۷ میلیارد دلار است که ۹۱.۶۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۱:۳۵ صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۹ هزار و ۰۹۹.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۲۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: هزار و ۰۴۹.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۴.۱۱ درصد کاهش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۱۶.۰۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۴۹ درصد کاهش

۴- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹ دلار 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۳۲.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۵۹ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۴۴.۷۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۵ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۳۱۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۳.۲۴ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۶.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۲۵ درصد کاهش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۵۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۹۱ درصد کاهش

ارسال نظر