شناسه خبر : 24505

برخی بانک‌های دولتی نیروی مازاد دارند

برخی بانک‌های دولتی نیروی مازاد دارند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در حال حاضر برخی از بانک‌های دولتی ما نیروی مازاد دارند و پیش از جذب نیرو باید به مقوله بهره وری توجه کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، میثم لطیفی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ تیر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت،گفت: موضوع ساماندهی نیروهای شرکتی از دو سال قبل در مجلس پیگیری شده و یکی از شعارهای رئیس جمهور در زمان انتخابات همین موضوع بوده است.

وی متذکر شد: ما از شهریور سال گذشته جلسات زیادی را با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار کردیم و علت آنکه بررسی این طرح تا این زمان طول کشیده آن است که این موضوع نیازمند توجه جدی است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه در وهله اول باید نیروهای رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی ساماندهی شوند، تصریح کرد: متأسفانه بهره وری نیروی کار در نظام اداری کشور کاهش یافته است. به گونه‌ای که کاری که سی سال قبل توسط یک نفر انجام می‌شد الان توسط دو نفر انجام می‌شود و بسیاری اوقات هم مردم رضایت لازم را از آن کار ندارند.

لطیفی ادامه داد: برخی بانک‌های دولتی ما نیروی مازاد دارند، همچنین برخی دانشگاه‌های کشور هم نیروی مازاد دارند و اگر قبل از ساماندهی نیروهای مازاد، افراد دیگری را وارد سیستم اداری کنیم این مساله منجر به ناکارآمدی و کاهش بهره وری در سیستم اداری می‌شود.

وی تاکید کرد: اندازه گیری نیاز واقعی دستگاه‌ها به نیروی انسانی بسیار مهم است و ما باید بر اساس توجه به مقوله بهره وری به سمت جذب نیروهای جدید برویم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: ما نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن بهره وری نیرو جذب کنیم. همچنین طبق قانون باید ۱۵ درصد از مشاغل کارکنان در دستگاه‌های اجرایی کاهش می‌یافت که از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ از مجموع ۳۵ هزار شغلی که باید کاهش می‌یافت، فقط یک سوم آن مشاغل کاهش پیدا کرده و حتماً باید این قانون اجرایی شود.

ارسال نظر