شناسه خبر : 24300

اختصاصی چابک آنلاین؛

۲۹ درصد مشتریان از خدمات شرکای بانکی خود بسیار راضی هستند

۲۹ درصد مشتریان از خدمات شرکای بانکی خود بسیار راضی هستند

چرا سرمایه‌گذران دارای ثروت خالص بالا در خاورمیانه علاقمند به سرمایه‌گذاری پایدار و مالی اسلامی هستند؟

به گزارش چابک آنلاین، براساس نظرسنجی شرکت جهانی مدیریت ثروت و دارایی لومبارد اودیر، استقبال زیادی نسبت به سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزش به ویژه در میان سرمایه‌گذاران دارای ثروت خالص بالا (HNW) در خاور میانه در جریان است.

نتایج این نظرسنجی بر ارتباط تنگاتنگ بین مالی اسلامی و مالی پایدار به دلیل وجوه مشترک اخلاقی و مسئولیت‌پذیری تأکید دارد.

علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق سرمایه‌گذران دارای ثروت خالص بالا که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، بدون لحاظ سن، عنوان کردند که خواستار انعکاس ارزش‌های سنتی خاورمیانه در سرمایه‌گذاری‌های خود هستند.

آرناد لکرک، هولدینگ شریک پراوی و رئیس بخش بازارهای جدید لومبارد اودیر در این زمینه اظهار داشت: «نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که سرمایه‌گذران دارای ثروت خالص بالا پیش‌تربرای بهره‌مندی از اعتقادات اسلامی خود در قالب راهبردهای مبتنی بر شریعت گام‌هایی برداشته‌اند و می‌خواهند بیشتر درباره سرمایه‌گذاری پایدار بیاموزند.»

وی افزود: «همچنین، سرمایه‌گذاران قصد دارند تا تخصیص‌ دارایی خود را [در این زمینه] افزایش دهند و این نشان‌ می‌دهد که آنان نقش مهمی در راهبری تحول اجتماعی و زیست‌محیطی بازی می‌کنند.»

تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های پایدار و مالی اسلامی

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری پایدار شد، ۸۱ درصد از سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در نظرسنجی اظهار داشتند که ازپیش، راهبردهای مربوط به پایداری و مسائل محیط‌زیستی، اجتماعی و حاکمیتی را به هنگام تصمیم‌گیری لحاظ کرده‌اند.

حفاظت محیط‌زیستی و کربن‌زدایی در صدر دستور کارها در منطقه قرار گرفته و سرمایه‌گذاران نیز می‌خواهند در این حوزه نقشی ایفا کنند.

از همه مهم‌تر، سرمایه‌گذاران، رابطه‌ای بین عوامل عملکرد و عوامل محیط‌زیستی، اجتماعی و حاکمیتی، شناسایی کردند که از این میان، ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی اظهار داشتند که معتقدند عوامل پایداری می‌تواند بازده فراوانی تولید کند.

همچنین، پاسخ‌دهندگان نیاز به شفافیت و دریافت مشاوره از متخصصین درباره چگونگی سرمایه‌گذاری در پایداری را خواستار شدند.

از این میان، ۷۸ درصد اظهار داشتند که علاقمند هستند تا پژوهش‌هایی منظم در خصوص ایده‌های سرمایه‌گذاری پایدار و ۷۷ درصد نیز پرتفوی معیارهای پایداری دریافت کنند.

این نتایج به روشنی نشان می‌دهد که مؤسسات مالی منطقه باید راهنمایی‌هایی بیشتری به سرمایه‌گذارانی که علاقمند به ارزش‌های مرتبط با مسائل محیط‌زیستی، اجتماعی و حاکمیتی هستند، ارائه کنند.

تنها ۲۹ درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که با خدماتی که هم‌اکنون از شریک بانکی خود دریافت می‌کنند، بسیار راضی هستند و درحدود نیمی از آنها (۵۸ درصد) نیز اعلام کردند که تاحدی راضی هستند.

ازپیش، آنها گام‌های مهمی برای بهره‌مندی از اعتقادات اسلامی خود از طریق راهبردهای مبتنی بر شریعت برداشته‌اند و قصد دارند تا این تخصیص‌ دارایی را افزایش دهند.

بر اساس نتایج این پیمایش، ۶۷ درصد از سرمایه‌گذاران دارای ثروت خالص بالا در خاورمیانه اظهار داشتند که پیروی از اصول سرمایه‌گذاری اسلامی برای آنها بسیار مهم است. 

علاقه فراوانی در خصوص این نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد و صکوک و وام‌های اسلامی، دو مورد از دارایی‌های مبتنی بر شریعت هستند که طرفداران بسیاری در منطقه دارد.

پس از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه‌گذاری خصوصی قرار دارد که ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در نظرسنجی اعلام کردند که علاقمند به سرمایه‌گذاری خصوصی مبتنی بر اصول مالی اسلامی هستند.

بنابراین،این نوع تخصیص دارایی برای سرمایه‌گذاران منطقه‌ای بسیاری ضروری است و ابزاری را برای ایجاد فرصت‌های رشد برای طیف وسیعی از بخش‌های تجاری فراهم میکند.

این نظرسنجی نشان داد که سرمایه‌گذاری مبتنی بر شریعت اسلام برای سرمایه‌گذاران جوان نیز مهم است و ۵۴ درصد از افراد بین طیف سنی ۱۸ تا ۴۰ سال علاقمند به سرمایه‌گذاری اسلامی در برخی از دارایی‌های خود بودند.

این موضوع باتخصیص بیشتر دارایی مبتنی بر شریعت اسلام در میان نسل جوان تقویت می‌شود.

به طوری که ۵۲ درصد از سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر شریعت را نسل جوان به انجام رساندند وتنها ۴۸ درصد از افراد ۴۰ سال به بالا، به این نوع سرمایه‌گذاری‌ها روی آوردند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، انتظار می‌رود که این رقم، طی پنج سال آتی، در میان سرمایه‌گذران جوان‌تر به ۶۰ درصد افزایش یابد و در میان سرمایه‌گذاران مسن‌تر نیز به ۵۶ درصد صعود کند.

 

ارسال نظر