شناسه خبر : 23314

تسهیلات تولد فرزند به دانشجویان متاهل داده می شود

تسهیلات تولد فرزند به دانشجویان متاهل داده می شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تسهیلات تولد فرزند به دانشجویان متاهل داده خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود گنجی گفت: سازمان امور دانشجویان برنامه دارد تا بر اساس ماده ۷ و ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی، وام قابل توجهی با عنوان وام عنوان ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل ارائه دهد.

به گفته وی هم اکنون وام ودیعه مسکن متاهلان تهران ۳۲.۵ میلیون تومان است که این مبلغ در صورت اختصاص بودجه از سوی ستاد ملی جمعیت در اجرای ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

او گفت: وام ودیعه مسکن متاهلان بقیه شهرها هم به نسبت میزان اجاره بها در هر شهری افزایش پیدا می کند. این وام ودیعه مسکن متاهلان به شرطی افزایش خواهد یافت که ستاد ملی جمعیت و به تبع آن سازمان برنامه و بودجه درخواست صندوق رفاه دانشجویان را برای دریافت مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال جاری پاسخ دهد و این مبلغ که واقعاً حق قانونی دانشجو است را به صندوق رفاه پرداخت کند.

وام تحصیلی دانشجویان مجرد در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته و وام تحصیلی دانشجویان متاهل دو برابر دانشجویان مجرد افزایش یافته و پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به این که برخی از دانشجویان در طول تحصیل صاحب فرزند می‌شوند، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درصدد است برای این دسته از دانشجویان تسهیلاتی تحت عنوان «تسهیلات تولد فرزند» پرداخت کند.

گنجی گفت: البته این تسهیلات در صورتی پرداخت خواهد شد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ستاد ملی جمعیت همکاری لازم را با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم داشته باشند.

ارسال نظر