شناسه خبر : 22322

بانک‌های خصوصی عزمی جدی برای معرفی بدهکاران بانکی ندارند!

بانک‌های خصوصی عزمی جدی برای معرفی بدهکاران بانکی ندارند!

پیگیری‌ها حاکی از این است که بانک‌های خصوصی عزمی جدی برای معرفی بدهکاران بانکی ندارند و منتظر تصمیم بانک مرکزی و اقدام این بانک هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران اذعان دارند که بدهکاران کلان بانکی یکی از مشکلات اساسی و ساختاری نظام اقتصادی و بانکی کشور هستند که علاوه بر بی‌انضباطی اقتصادی، فضای روانی منفی در سطح جامعه ایجاد می‌کنند.

براین اساس وزارت اقتصاد با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید و دستور رئیس جمهوری مبنی بر پشتیبانی واحدهای تولیدی و حمایت از تسهیلات گیرندگان خرد از بانک مرکزی خواست بدهکاران کلان را به مردم معرفی کند.

انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی با تاکید و دستور رییس جمهوری و تیم اقتصادی دولت سیزدهم از روز شنبه این هفته کلید خورد و بانک‌های ملی، تجارت، رفاه کارگران، توسعه تعاون، توسعه صادرات، صادرات، پست بانک، صنعت و معدن، مسکن و کشاورزی اقدام به انتشار اسامی بدهکاران بانکی خود کردند.

وزیر اقتصاد پس از انتشار لیست بدهکاران بانکی توسط بانک‌های دولتی و برخی بانک‌های خصوصی اعلام کرد: بر اساس تکلیفی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است، تمام بانک‌ها مکلف هستند که این اطلاعات را در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی قرار دهند.

همچنین بانک مرکزی نیز هشدار داد چنانچه بانک‌ها طی این هفته اقدام لازم برای معرفی بدهکاران بانکی خود انجام ندهد، این بانک لیست بدهکاران را منتشر خواهد کرد.

««مصطفی قمری وفا» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: انتشار لیست کامل همراه با راستی‌آزمایی و ارائه جزئیات بدهکاران بزرگ بانک‌های دولتی و خصوصی از هفته آینده در دستور کار بانک مرکزی است.

با این وجود امروز بسیاری از بانک‌های خصوصی بزرگ نه تنها واکنشی در این خصوص نداشتند، بلکه اقدامی برای انتشار خاطیان انجام نداده‌اند.  

 تماس با بانک‌ها خصوصی در زمینه انتشار فهرست بدهکاران کلان بانکی، ضمن اطلاع از اخبار منتشر شده در این خصوص تاکید داشتند که این اقدام باید از سوی بالاترین مقام مدیریتی اتخاذ شود و مدیریت نیز اعلام کرده که بانک مرکزی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

براساس این گزارش  ۲۰ بانک غیردولتی در کشور فعالیت دارند و تنها بانک‌های صادرات، رفاه و تجارت اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کردند.

 

ارسال نظر