شناسه خبر : 22040

تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) به ۶۰۰ میلیون تومان رسید

تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده  اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) به 600 میلیون تومان رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به وام ۶۰۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم، گفت: سود ۳۰۰ میلیون از این وام ۱۱ درصد است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران 450 میلیون تومان و در شهرهای استان 300 میلیون است، اما این تسهیلات در شهرری و محدوده بافت فرسوده اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) به 600 میلیون تومان رسیده است.

وی بیان کرد: مالکان مسکن می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بازآفرینی شهری مراجعه کنند و با وارد کردن کدپستی منزل مسکونی خود از واقع شدن آن در بافت استعلام کرده و برای دریافت تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان اقدام کنند.

وی با تاکید بر این‌ که دریافت این تسهیلات نیاز به سپرده‌گذاری ندارد، افزود: مالکان علاوه بر تسهیلات فوق می‌توانند از سایر مزایای ساخت مسکن در بافت فرسوده شامل انشعابات رایگان، آب، برق، گاز و تخفیفات نوسازی شهرداری‌ها نیز استفاده کنند.

به گفته وی، این وام به مالکان و انبوه‌سازانی تعلق می‌گیرد که در محدوده بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت‌ و ساز کرده و پروانه ساخت را از شهرداری دریافت کرده باشند علاوه بر این پروژه نیز می‌بایست 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی تهران تصریح کرد: 150 میلیون از این وام با سود صفر درصد، 150 میلیون تومان با سود 9 درصد و باقیمانده وام برای متقاضیان با سود 11 درصد محاسبه می‌شود. اگر متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند سود این تسهیلات 4 درصد محاسبه خواهد شد.

محبت‌خواه به انبوه سازان توصیه کرد تا از این فرصت و وام‌های کم بهره به نحو احسن استفاده کنند.

ارسال نظر