شناسه خبر : 44978

رشد ۱۴۵۴ واحدی شاخص هم وزن

رشد ۱۴۵۴ واحدی شاخص هم وزن

شاخص هم وزن در پایان داد و ستدهای امروز با هزار و ۱۴۵۴ واحد افزایش به ۷۳۸ هزار و ۹۱ واحد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که در پایان دادوستدهای امروز دوشنبه ۱۶بهمن، شاخص‌های بورس با نوسان مواجه شدند و به طور میانگین با (۰۱. ۰) درصد کاهش را به ثبت رساندند.

کاهش شاخص‌ بورس

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص‌های بورس با افت روبرو شدند به طوری که شاخص کل با (۱۸۱۴) واحد کاهش معادل (۰.۰۹) درصد به ۲ میلیون ۹۸ هزار و ۳۵۹ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با (۳۷۸) واحد افت معادل (۰.۰۹) درصد به ۴۳۸ هزار و۹۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۴۵۴ واحد رشد معادل (۰.۲) درصد به ۷۳۸ هزار و ۹۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۲۱واحد رشد معادل (۰.۲) درصد به ۴۱۶ هزار و ۷۹۹واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۴۰۲) واحد کاهش معادل (۱۳.۰) درصد به ۲ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۸۱۰واحد، شاخص بازار اول با (۳۲۵۰) واحد افت معادل (۲.۰) درصد به یک میلیون و ۵۸۶ هزار ۴۵۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۷۱ واحد رشد معادل (۰۵.۰) درصد به ۴ میلیون و ۷۱هزار و ۴۸۳ واحد رسید.

تاثیر برشاخص

از سویی دیگر، امروز نمادهای «فملی با (۱۲۰۹)، فولاد با (۱۱۵۱)، فارس با (۴۲۲)، وغدیر با (۳۵۲) »واحد بیشترین تاثیر منفی ونمادهای «اخابر با ۱۱۹۱ رمپنا با۳۶۲ و تاپیکو با ۳۵۰» واحد بیشترین تاثیر مثبت را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نمادهای پرتراکنش و ارزش معاملات

این گزارش می‌افزاید، ۷ نماد پرتراکنش شامل «داتام، فولاد، اخابر، ثشاهد، ثاخت، سصفها و ثبهساز» بودند و در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۳۱ هزار ۶۶۶ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به ۷ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل «۳۷۱۷» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۷۵۶» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۳۱۲۵» میلیارد تومان بود.

کاهش شاخص آیفکس

گفتنی است، در پایان معاملات امروز، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش (۲۷) واحدی به ۲۵ هزار و ۴۷۷ واحد رسید و نمادهای «آریا با (۱۳)، بپاس با (۸)، هرمز با (۶)، ارفع با (۵)، وسپهربا (۴)» واحد بیشترین تاثیر منفی ونمادهای «شاوان با ۵، سمگا با ۵» واحد بیشترین تاثیر مثبت را در این بازار داشتند.

 رشد ۱۴۵۴ واحدی شاخص هم وزن

  •  
ارسال نظر