شناسه خبر : 42379

واریز ۴۸۸ میلیارد تومان سود سهام به حساب بیش از ۳۵۶ هزار سهامدار

واریز ۴۸۸ میلیارد تومان سود سهام به حساب بیش از ۳۵۶ هزار سهامدار

بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان سود سهام در هفته پایانی آذر امسال از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به حساب بیش از ۳۵۶ هزار سهامدار واریز شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، براساس اعلام سپرده گذاری مرکزی، در هفته چهارم آذر سال جاری، بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان سود توسط ۱۲ ناشر به صاحبان سهام پرداخت شده است.

بر این اساس، در این دوره زمانی، ۳ شرکت «توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین، تکادو، گروه سرمایه‌گذاری صنایع ومعادن فلات ایرانیان»، سود سنواتی ۳۴ هزار و ۷۵۹ سهامدار را که شامل ۵۳ میلیارد و ۱۱۲ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده‌اند.

همچنین در این مدت، ۹ ناشر «سرمایه‌گذاری داروئی تامین، شیمی داروئی داروپخش، البرز دارو، تولید مواد اولیه داروپخش، پاکدیس، کشاورزی ودامپروری مگسال، آهنگری تراکتورسازی ایران، گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی‌ایران، توزیع داروپخش»، سود جاری ۳۲۱ هزار و ۸۹۷ سهامدار که شامل ۴۳۵ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

سجام سامانه‌ای زیر ساختی که تمام فعالان بازار با ثبت اطلاعات خود در آن و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری خدمات در یافت می‌کنند.

«دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سود‌های جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود‌های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

ارسال نظر