شناسه خبر : 35912

اختصاصی چابک آنلاین ؛

شاخص کل بورس تا پاییز امسال حداکثر ۲.۲ میلیون واحد است

شاخص کل بورس تا  پاییز امسال حداکثر 2.2 میلیون واحد است

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی «وتوسم»، در خصوص روند آتی شاخص‌های بازارسهام گفت: تا پایان پاییز امسال بعید است شاخص کل بورس بالاتر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد قرارگیرد و در ارقام بالاتر از این عدد نیز پایدار نخواهد بود.

چابک آنلاین، لیلا امیری، غلام‌عباس ترابی در گفتگو با چابک آنلاین، اظهار داشت: زمانی رشد واقعی بازار شکل می‌گیرد و می‌توان شاهد ورود پول جدید به (بازار) سهام بود که سرمایه گذاری در بازار تداوم داشته باشد. 

وی گفت: فعالین و معامله گران بازار را می توان به دو گروه تقسیم کرد. 

به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی «وتوسم»، بورس‌بازان افرادی هستند که برجریان  نوسان‌گیری بازار مسلط هستند و به مفهوم نگهداری سود آگاهی کامل دارند اما گروه دوم، افرادی هستند که بورس را محلی برای ذخیره سرمایه‌های خرد و متوسط در بلند مدت می‌دانند. 

وی ادامه داد: به نظر می رسد در این روزها معامله گران فعال در بازار بیشتر در گروه اول قرار می گیرند.

ترابی افرود: رفتار گروه دوم معمولا اینگونه است که صبرمی کنند و زمانی که بازار به ثبات رسید سرمایه‌شان را به بازار می آورند. 

وی تصریح کرد:این گروه در اردیبهشت‌ماه امسال روند خوبی را در بازار آغاز کرد اما ادامه روند برای آنها  چندان جذاب نبود. 

ترابی خاطرنشان کرد: چنانچه رویه های فعلی حاکم بر بازار ادامه داشته باشد و با توجه به مفروضات اقتصاد کلان موجود، به نظر می‌رسد تا پایان پاییز سال جاری ورود پول به بازار سهام به کندی شکل بگیرد و شاخص کل نیز نخواهد توانست به بالاتر از محدوده 2.2 میلیون واحد راه یابد و یا در ارقام بالاتر از این عدد پایدار نخواهد بود.

 

ارسال نظر