شناسه خبر : 45061

تغییر ذائقه مردم ایران به مرغ انگلیسی!

تغییر ذائقه مردم ایران به مرغ انگلیسی!

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تغییر ذائقه مردم باعث شده‌‌ که ما واردکنندۀ جوجه یک‌روزه از انگلیس باشیم و ما باید ذائقۀ مردم را به مرغ یک کیلو و ۸۰۰ گرم تغییر بدهیم تا نیاز به واردات جوجه یک‌روزه نداشته باشیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، مجتبی خیام‌نکویی در افتتاح طرح توسعۀ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان کشت‌وصنعت ماددانه بروجرد اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۶ میلیارد دلار واردات به‌طور سالانه در بخش کشاورزی داریم، اما صادرات این بخش ۶ میلیارد دلار است و ۱۰ میلیارد دلار تراز منفی است.

‌وی با بیان اینکه دان طیور به‌عنوان اساسی‌ترین نقاط وارداتی کشور محسوب می‌شود، افزود: کل تولید مرغ کشور حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است و این میزان ۲ درصد کل تولید در بخش کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید به اینکه گوشت مرغ اصلی‌ترین مواد پروتئینی است، عنوان کرد: در هیچ جای دنیا مرغ بیش از یک کیلو و ۸۰۰ گرم مصرف نمی‌کنند، اما ذائقۀ مردم ما مرغ بین وزن ۲.۵ کیلوگرم تا ۳ کیلوگرم است.

‌وی بیان کرد: تغییر ذائقه مردم باعث شده‌‌ که ما واردکنندۀ جوجه یک‌روزه از انگلیس باشیم و ما باید ذائقۀ مردم را به مرغ یک کیلو و ۸۰۰ گرم تغییر بدهیم تا نیاز به واردات جوجه یک‌روزه نداشته باشیم.

خیام‌نکویی با اشاره به تولید ۲۴ میلیون تن انواع میوه و مرکبات در هر سال، گفت: ۱۹۰ میلیون تن ‌محصولات زراعی، ۱۱میلیون تن شیر، ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرغ، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیلات و ۱۱۴ هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود.

ارسال نظر