شناسه خبر : 21326

٢۵ درصد مطالبات شرکت‌های سهام عدالت هنوز پرداخت نشده است

٢۵ درصد مطالبات شرکت‌های سهام عدالت هنوز پرداخت نشده است

وزیر تعاون کار و رفاه تامین اجتماعی گفت:٢۵ درصد مطالبات شرکت‌های سهام عدالت هنوز پرداخت نشده و از وزارت اقتصاد درخواست داریم تا این مطالبات را بررسی کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگار جوان، عبدالملکی گفت:آخر فصل بهار ١۴٠١ گزارشی از میزان همکاری مشترک دستگاه‌ها به رییس جمهور ارائه خواهیم کرد. دستگاه‌ها تا این مدت زمان فرصت دارند که عملکرد قابل قبولی در زمینه تعاون‌ها ایجاد شود.

به گفته عبدالملکی، بیش از هزار و ٢۴٠ تعاونی در این دولت ایجاد شد و ٢٨ هزار فرصت شغلی ایجاد و مشکل ۶٠٠ شرکت تعاونی حل شد.

به گفته  عبدالملکی در پایان بهار سال ۱۴۰۱ گزارشی از میزان عملکرد دستگاه‌های مختلف در رابطه با سند تعاون با شاخص‌های مشخص شده برای ریاست جمهوری ارسال خواهد شد، همچنین میزان همکاری دستگاه‌ها در راستای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به رئیس جمهور ارسال شده است.

عبدالملکی گفت: ٢ هزار و ۶٠٠ تعاونی ارزیابی شده است که ۶٠٠ تعاونی مشکل هایشان حل شده است.

به گفته عبدالملکی گفت: در تعاونی سهام عدالت اتفاق خوبی افتاد که مطالبات آن‌ها حل شد و ٧۵ درصد حقوق هایشان را دریافت می‌کنند و ٢۵ درصد نیز بعد از ارزیابی پرداخت خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه تامین اجتماعی گفت: تخفیف ٢٠ درصد حق بیمه سهم کارفرما اجرایی شده است همچنین ٨۶ تعاونی مسکن متعارف کار خود را آغاز کردند و ۵٨٠ تعاونی جدید در حوزه عمرانی روستایی و کشاورزی تشکیل شده است و ٧٢٠ نفر ساعت رویداد امورشی برای تعاون گران برگزار شده است.

به گفته‌ وزیر تعاون کار و رفاه تامین اجتماعی در این دوره ی ۶ ماهه یک خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها با همکاری بانک توسعه و تعاون و صندوق سرمایه گذاری تعاون و همچنین ۱۱ مرکز نوآوری و ۹ شرکت تعاونی دانش بنیان نیز ایجاد شده است. نگاه ما به تعاونی یک نگاه واقعی است و تعاون کار و رفاه از هم جدا نخواهند بود.

از زمان آغاز به کار دولت مردمی ۶ ماه و پنج روز می‌گذرد،  محور اصلی این دولت خدمت به مردم و استفاده از توانمندی مردم برای انجام اموری است که برای کشور و برای مردم مورد نیاز است، بستر فرهنگی و مفهومی و نیز حقوقی برای این کار تعاونی است، تعاون و تعاونی برای ما در دولت مردم و در وزارتخانه‌ی تعاون کار و رفاه اجتماعی اهمییت فوق العاده بالایی دارد.

ارسال نظر