شناسه خبر : 20704

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت حمایت از معلولان شدید

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت حمایت از معلولان شدید

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت که کمیسیون تلفیق در مصوبه ای تصویب کرده که مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت حمایت از معلولان شدید تحت پوشش بهزیستی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در تشریح مصوبات این کمیسیون، گفت: با تصویب کمیسیون، کارور (اپراتور)های ارائه دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ سی (۳۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌کنند و درآمد حاصله تا سقف یک‌هزارمیلیارد ریال جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی و پنج هزار میلیارد ریال مابقی نیز صرف شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد شد.

وی ادامه داد: حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور(اپراتورها)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی پس از پایان قرارداد فعلی آنها به میزان دو درصد افزایش یافته و منابع درآمدی حاصل از این افزایش از هر اپراتور، تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری صرف توسعه زیرساخت همان اپراتور در بستر شبکه ملی اطلاعات می‌شود.  منابع حاصل از حق‌السهم دولت از کارورها و ‌شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مازاد بر یکصد و شانزده هزار میلیارد ریال صرف مواردی همچون حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی، توسعه اقتصاد دیجیتال و سرمایه گذاری در آن، توجه به توسعه هوش مصنوعی و شبکه ملی اطلاعات می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در پایان گفت که ۱۰۰ میلیارد تومان جهت حمایت از معلولان شدید تحت پوشش بهزیستی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد .

ارسال نظر