شناسه خبر : 51166

اقتصاد منطقه یورو قدرت را به دست گرفت

اقتصاد منطقه یورو قدرت را به دست گرفت

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری منطقه یورو در این ماه با سریع‌ترین سرعت خود در یک سال گذشته گسترش یافته است که با افزایش تقاضا برای خدمات پشتیبانی می‌شود، در حالی که بخش تولید نشانه‌هایی از روند بهبود را نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص اولیه ترکیبی مدیران خرید در منطقه یورو، در این ماه از ۵۱.۷ آوریل به ۵۲.۳ صعود کرد و از انتظارات در نظرسنجی رویترز برای افزایش کمتر به ۵۲ پیشی گرفت. ماه می سومین ماه خود را بالاتر از سطح ۵۰ نشان می‌دهد که رشد را از انقباض جدا می‌کند.

سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ، گفت: شاخص مدیران خرید ترکیبی برای ماه می نشان‌دهنده رشد برای سه ماه متوالی است و اقتصاد منطقه یورو در حال افزایش قدرت است.

انتظار می‌رود سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا در اوایل ماه آینده، نرخ بهره را کاهش دهند. تقاضا با افزایش شاخص کسب و کار جدید این بخش از ۵۲.۸ به ۵۳.۶ افزایش یافت که بالاترین میزان در یک سال گذشته است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص مدیران خرید تولیدی از ۴۵.۷ به بالاترین میزان در ۱۵ ماه گذشته یعنی ۴۷.۴ جهش کرد که بسیار پیش از پیش بینی نظرسنجی رویترز برای ۴۶.۲ بود.

ارسال نظر