شناسه خبر : 48240

هدف‌گذاری برای ایجاد ۵٠٠ هزار فرصت شغلی جدید دانش بنیان

هدف‌گذاری برای ایجاد ۵٠٠ هزار فرصت شغلی جدید دانش بنیان

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در راستای توسعه اشتغال دانش بنیان باید ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید تا پایان برنامه هفتم یعنی سال ۱۴۰۷ ایجاد شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سیاوش ملکی فر، یکی از اهداف راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ را حمایت و پشتیبانی از تحقق سهم ۷ درصدی اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی عنوان کرد و به تشریح اهداف راهبردی صندوق تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت و گفت: یکی از این اهداف آن است که در راستای توسعه اشتغال دانش بنیان باید ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید تا پایان برنامه هفتم یعنی سال ۱۴۰۷ ایجاد شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه تا پایان برنامه هفتم صادرات دانش بنیان باید به عدد ۶ میلیارد یورو برسد، گفت: همچنین در زمینه رشد تولید دانش بنیان باید به ۶ هزار و ۶۰۰ همت فروش برسیم.

ملکی فر اضافه کرد: صندوق در کنار اهداف افقی مشتمل بر توسعه اشتغال دانش‌بنیان، توسعه صادرات دانش‌بنیان و رشد تولید دانش‌بنیان، ۲ هدف عمودی نیز برای خود برگزیده است که یکی از آن‌ها ناظر بر فناوری‌های نوظهور و آینده‌ساز (شامل زیست‌فناوری، هوش مصنوعی و میکروالکترونیک) و دیگری ناظر بر نیازها و چالش‌های اساسی کشور (شامل توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، امنیت غذایی و آب) است.

ارسال نظر