شناسه خبر : 41789

مالیات از ۶۶ هزار خانه خالی، فقط ۸.۸ میلیارد تومان

مالیات از ۶۶ هزار خانه خالی، فقط ۸.۸ میلیارد تومان

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از ۶۶ هزار واحد مسکونی خالی مربوط به سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات وصول شده که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آن امسال وصول شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص آخرین آمار خانه‌های خالی گفت: در خصوص عملکرد سال 1400 از سوی وزارت راه و شهرسازی در ابتدا 510 هزار واحد مسکونی خالی معرفی شد، اما در مرحله بعد این تعداد به 290 هزار واحد رسید و در نهایت بر اساس آخرین آماری که آبان به سازمان مالیاتی ارائه شد این تعداد به 66 هزار واحد رسید.

وی افزود: از این تعداد تاکنون 868 نفر مالیات ابلاغ شده را پذیرفته و پرداخت کرده اند که از این محل 8 میلیارد و 800 میلیون تومان وصول شده است.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: 6 میلیارد و 200 میلیون تومان از این عملکرد در سال 1401 وصول شده و بقیه 2 میلیارد و 600 میلیون تومان امسال وصول شده است.

مستوفی گفت: در خصوص عملکرد مربوط به سال 1401 طبق آخرین آمار 19 هزار واحد مسکونی خالی معرفی شده است که محاسبه میزان مالیات به زودی انجام می‌شود و اطلاع رسانی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خانه‌های خالی سال 1402 هم تا پایان سال وقت برای معرفی از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: تاکنون مالیات‌هایی که از محل مالیات بر خانه‌های خالی وصول شده است همه به حساب صندوق مسکن واریز شده است.

 

ارسال نظر