شناسه خبر : 39157

پرداخت ۵۸ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران

پرداخت ۵۸ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران

رئیس سازمان چای گفت: تاکنون کل پرداختی ها در وجه چایکاران از محل سهم دولت به ۱۰۲۷ میلیارد تومان رسیده که معادل ۵۸ درصد مطالبات است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب جهانساز، با اشاره به ادامه برداشت برگ سبز چای تا پایان مهرماه، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی ۴۳ درصد برگ سبز خریداری شده معادل ۶۰ هزار تن را درجه یک و ۵۷ درصد معادل ۸۰ هزار تن را درجه دو دانست و افزود: ارزش برگ سبز خریداری شده از چایکاران ۱۷۷۹ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان چای  کشور، از پرداخت ۱۰۲ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران طی روزهای گذشته خبر داد و بیان کرد: کل پرداختی ها در وجه چایکاران از محل سهم دولت به ۱۰۲۷ میلیارد تومان رسیده که معادل ۵۸ درصد مطالبات است.

جهانساز، همچنین از تولید بالغ بر ۱۳۱ هزار تن چای خشک از این میزان برگ سبز برداشت شده خبر داد و اضافه کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش ۴۹ درصدی تولید چای خشک هستیم.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی خاص مهرماه از چایکاران خواست نسبت به برداشت و جمع آوری به موقع برگ سبز از باغات تا قبل از پایان فصل برداشت اقدام کنند.

 

ارسال نظر