شناسه خبر : 36541

زمان صدور صورتحساب افراد حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان تعیین شد

زمان صدور صورتحساب افراد حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان تعیین شد

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: طبق مصوبه اخیر مجلس، اشخاص حقیقی تا یکم مهرماه و اشخاص حقوقی تا یکم دی ماه فرصت دارند تکالیف خود را در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی انجام دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «هادی سبحانیان» در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد از اداره مالیاتی غرب تهران درباره نظارت بر سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، اظهار داشت: یکی از قوانین مصوب که ملزم به پیگیری آن هستیم، سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی است.

وی افزود: برای گذار به یک نظام مالیاتی داده مبنا و هوشمند باید فرهنگ‌سازی انجام شود، به همین دلیل با پیشنهاد دولت به مجلس و مصوبه اخیر مجلس، قانون تسهیل تکالیف مودیان تصویب شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی بیان داشت: مصوبه مجلس کسب و کارها و اشخاص حقوقی را ملزم کرد برای صدور صورتحساب به سامانه مودیان مراجعه کنند، بر این اساس از یکم مهرماه امسال اشخاص حقیقی و از یکم دی ماه اشخاص حقوقی مکلف شدند در یک بازه زمانی یکی دو ماهه تکالیف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شعار محوری ما تکریم ارباب رجوع و تعظیم همکاران در سازمان امور مالیاتی است، ادامه داد: یکی از مولفه های تکریم ارباب رجوع این است که در وقت آنان صرفه جویی شود. با انجام تکالیف از طریق سامانه مودیان دیگر ممیز حق ورود به پرونده ها را ندارد و اصل بر صحت ادعایی است که مودیان بر سامانه وارد می کنند.

سبحانیان خاطرنشان کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم و امیدواریم با همراهی اصناف و مشاغل و فعالان اقتصادی موفق باشیم.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۵ هزار شرکت به این سامانه ملحق شده اند و در نظر داریم اسامی شرکت های متصل را به صورت عمومی اعلام کنیم، البته به موجب قانون هم اکنون هیچ شرکت متخلفی نداریم.

ارسال نظر