شناسه خبر : 34731

بهره‌برداران برج‌های مسکونی و تجاری، مسؤول حوادث ناشی از آسانسورهای غیراستانداردند

بهره‌برداران برج‌های مسکونی و تجاری، مسؤول حوادث ناشی از آسانسورهای غیراستانداردند

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن اخذ تاییدیه ایمنی آسانسورها، به مالکان، بهره‌برداران و مدیران برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه مسکونی و تجاری هشدار داد: مسؤولیت حوادث ناشی از استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد، مطابق قانون بر عهده آنان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، "محمدحسین طاهری" در تشریح این خبر افزود: بازرسی‌های اولیه و ادواری بازرسان استاندارد، برای نظارت بر ایمنی آسانسورها، بصورت منظم و در پی ثبت درخواست بازرسی از سوی مالکان و سازندگان انجام می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: اخیرا در پی افزایش ساخت و ساز برج‌های مسکونی و تجاری در شهر تهران، به ویژه مناطق 5 و 22، استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد و ناایمن مشاهده شده است؛ که در جریان انجام بازرسی‌های کارشناسان استاندارد، آسانسورهای چند برج در مناطق مذکور تا زمان رفع نواقص پلمب شده است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران گفت: امکان استعلام پیامکی وضعیت گواهی ایمنی آسانسور برای شهروندان وجود دارد. بدین معنی که هر شهروندی می‌تواند با ارسال پیامک حاوی شناسه ملی آسانسور ، که در پلاک داخل کابین آسانسور نصب شده است، به سامانه پیامکی 10001517 ، از اطلاعاتی از قبیل نام شرکت نصاب، نام شرکت بازرسی‌کننده، تاریخ آخرین بازرسی و تاریخ انقضای اعتبار گواهینامه بازرسی آسانسور، آگاهی پیدا کند.

طاهری ادامه داد: شناسه ملی آسانسور به عنوان کدی قابل استعلام و توسط سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع صادر کننده گواهینامه ایمنی آسانسورها به هر خط آسانسور تخصیص می‌یابد و تمامی مراحل استانداردسازی آسانسورها باید از طریق ثبت نام در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.inso.gov.ir پیگیری شود.

ارسال نظر