شناسه خبر : 34722

پرداخت ۵۱ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران

پرداخت ۵۱ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران

رئیس سازمان چای با اشاره به پرداخت ۵۱ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران گفت: بالغ بر ۵۳ هزار و ۷۸۸ تن برگ سبز چای خریداری شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب جهانساز، با بیان اینکه از آغاز فصل برداشت تاکنون بالغ بر ۵۳ هزار و ۷۸۸ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است، اظهار کرد: ۸۷ درصد برگ سبز خریداری شده معادل ۴۷ هزار تن درجه یک است.

وی ۱۳ درصد برگ سبز خریداری را درجه دو دانست و افزود: ارزش برگ سبز خریداری شده بالغ بر ۷۳۵ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان چای کشور در گفت وگوی خبری، از پرداخت بخش دیگری از مطالبات چایکاران خبر داد و عنوان کرد: طی این هفته ۴۶ میلیارد تومان دیگر به حساب چایکاران واریز شد و لذا مجموع پرداختی های ما به بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان رسید.

جهانساز، با اشاره به پرداخت ۵۱ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران، خاطرنشان کرد: از این میزان برگ سبز خریداری شده تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۲ تن چای خشک تولید شده است.

وی از پیش بینی خرید بالغ بر ۱۳۰ هزار تنی برگ سبز چای خبر داد و اضافه کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی برداشت برگ سبز هستیم.

رئیس سازمان چای همچنین از آغاز چین دوم طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و بارندگی های اخیر، برگ سبز خوبی داریم و لذا چایکاران نسبت به چیدن برگ سبز کیفی تر اهتمام داشته باشند.

ارسال نظر