احتمال کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت از سوی اوپک پلاس

احتمال کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت از سوی اوپک پلاس

کشورهای عضو اوپک و متحدان آنها (اوپک پلاس) در حال مذاکره درباره کاهش تولید نفت هستند که احتمالاً تا یک میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، کشورهای عضو اوپک و متحدان آنها در حال مذاکره درباره کاهش تولید نفت هستند که احتمالاً تا یک میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند، زیرا قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۰ دلار کاهش یافته و توجه تحلیلگران بازار به عرضه بیش از تقاضا جلب شد.

اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و متحدان آنها است و از سوی روسیه هدایت می‌شود، حدود۴۰ درصد نفت خام جهان را تأمین می‌کند و این یعنی تصمیمات سیاسی اوپک پلاس احتمالاً تأثیر زیادی بر قیمت نفت خواهد داشت.

گفته می‌شود که ممکن است کاهش تولید نفت بیشتر از یک میلیون بشکه در روز باشد؛ این میزان علاوه بر کاهش قبلی (۲ میلیون بشکه در روز) و کاهش داوطلبانه ۱.۶ میلیون بشکه در روز است که در اقدامی غافلگیرکننده در ماه آوریل اعلام شد.

در صورت تصویب این موضوع، حجم کل کاهش تولید نفت به ۴.۶۶ میلیون بشکه در روز یا حدود ۴.۵ درصد تقاضای جهانی خواهد رسید. پیش از این، احتمال داده می‌شد که اوپک پلاس با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت نکند.

ارسال نظر