شناسه خبر : 34344

اختصاصی چابک آنلاین؛

صادرات محصولات موتورسازان به لهستان، آذربایجان، ایتالیا و آفریقای جنوبی

صادرات محصولات موتورسازان به لهستان، آذربایجان، ایتالیا و آفریقای جنوبی

شرکت موتور سازان به عنوان یکی از پروژه های طرح مجتمع تراکتورسازی ایران به منظور تامین موتور های مورد نیاز شرکت تراکتور سازی ایران احداث شد.

به گزارش چابک آنلاین، پس از آن در راستای سیاست کوچک سازی صنایع از شرکت مادر تفکیک و در سال 1371 پروانه بهره برداری مستقل تحت عنوان شرکت موتورسازان تراکتورسازان ایران را دریافت کرد.

شرکت موتورسازان به عنوان بزرگترین تولید کننده موتور های دیزلی کشور با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات لازم در ساخت انواع موتور های سه، چهار و شش سیلندر با کاربردهای کشاورزی ، خودرویی، صنعتی و ماشین آلات راه سازی فعالیت کرده و تامین کننده بخش اعظم نیاز واحد های صنعتی کشور به شمار می آید.

درشرایط موجود، شرکت تراکتور سازی ایران همچنان بزرگترین مشتری شرکت موتورسازان محسوب می شود.  تولید موتورهای 4 و 6 سیلندر گازسوز این شرکت ازچندین سال قبل آغاز شده که این موتور ها امکان کار با گاز شهری را داشته و قابلیت نصب در تمامی اماکن مسکونی و اداری را دارند.

این موتور ها برای استفاده به عنوان برق اضطراری کاربرد داشته و تا بحال توسط پیمانکاران ساختمانی و تولید کنندگان خریداری و نصب شده است.

 شرکت موتورسازان به عنوان بزرگترین تولید کننده موتور های دیزلی و گازسوز کشور با بیش از 30 سال سابقه و با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته در ساخت انواع موتور های سه ، چهار و شش سیلندر با کاربرد های کشاورزی( تراکتور)، خودرو ، صنعتی ( پمپ و ژنراتور)، ماشین آلات راه سازی از قدرت 20 کیلووات (27 اسب بخار ) تا 120 کیلووات ( 160 اسب بخار) فعالیت می کند.

ظرفیت اسمی این شرکت، 36000 دستگاه موتور در دو شیفت کاری است که شامل بیش از 50 نوع موتور با کاربرد های مختلف است.

ناگفته نماند که بالغ بر یکصد تامین کننده ( قطعه ساز) داخلی با این شرکت همکاری دارند و حدود 76 درصد قطعات موتور را تامین می کند.

همچنین حدود 40 درصد قطعات موتور از نظر ارزش ریالی در داخل مجتمع تراکتورسازی ایران و شرکت  موتورسازان تولید شده و 24 درصد قطعات از تامین کنندگان خارجی تامین می شود.

رو نمایی از موتور ژنراتور 165 کیلووات ، موتور شش سیلندر گاز سوز ng  ، موتور120 اسب بخاری ، برای تراکتورهای نیمه سنگین و تراکتور برنجی( شالیزار)، اخذ مجوز آزمایشگاه در زمینه آزمون انواع موتور های خودروی صنعتی و کشاورزی و مواد اولیه و قطعات آنها براساس استاندارد ایزو 17025 از مهمترین دستاورد های سال های اخیرشرکت موتورسازان بوده است.

این شرکت موفق به صادرات محصولات خود به کشورهای لهستان، آذربایجان، ایتالیا، آفریقای جنوبی، ترکیه و سودان شده است.

درسال 1386 بر اساس اصل 44 قانون اساسی این شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران به عنوان سهامی عام پذیرفته شد.

اکنون بیش از 84 درصد سهام آن متعلق به شرکت تراکتور سازی و حدود 15 درصد متعلق به کارکنان و سهامداران جزء است.

این شرکت از سال 1375 به عنوان اولین تولید کننده نیرو محرکه کشور موفق به اخذ گواهینامه های استاندارد های مدیریت کیفیت شد.

مطابق برنامه ریزی استراتژیک شرکت همانند سالیان گذشته تداوم توسعه محصول و ایجاد تنوع و افزایش میزان منابع درآمد شرکت از مهمترین اهداف شرکت بوده و این امر با اجرای استراتژی های توسعه محصول و از طریق گسترش فعالیت های تحقیقاتی در زمینه طراحی، تولید و عرضه محصولات جدید تعقیب شده است.

جهت همسویی با تکنولوژی روز جهانی و حفظ و توسعه سهم بازار، شرکت اقدامات خود را برای تولید محصولات جدید متمرکز کرده است.

 ضمن آنکه افزایش انتظارات مشتریان از یک سو و ورود رقبای جدید و تشدید روزافزون شرایط رقابتی ایجاب می کند که شرکت همچنان نسبت به بهبود مستمرکیفیت و عملکرد محصولات خود اهتمام ویژه داشته باشد.

photo_2023-05-31_13-01-03

 برای این منظور،سرمایه گذاری در زمینه نوسازی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و ارتقا وبه روزآوری تکنولوژی محصولات بسیار ضروری بوده است.

با توجه به عمر بالا و فرسودگی بخشی از ماشین آلات و تجهیزات و همچنین بالا رفتن هزینه های نگهداری و تعمیرات و مهمتر از همه ، ایجاد شکاف تکنولوژیکی ضرورت دارد که شرکت در جهت جایگزینی و نوسازی ماشین آلات و به روز آوری تکنولوژی محصولات تولیدی ، نسبت به انجام سرمایه گذاری مناسب اقدام کند.

 

ارسال نظر