شناسه خبر : 34187

اسامی ادارات پر مصرف برق برای عموم مردم افشا می شود

اسامی ادارات پر مصرف برق برای عموم مردم افشا می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه ۲۰ درصد مصرف برق شهر تهران متعلق به بخش اداری است ، گفت: امسال هم اداراتی که در کاهش مصرف برق همکاری لازم را نداشته باشند به دستگاه‌های نظارتی معرفی خواهند شد و در صورت همراهی‌نکردن ممکن است نام آنها نیز جهت اطلاع عموم منتشر شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «کامبیز ناظریان»، در باره روند مدیریت مصرف برق در اداره‌ها و نهادهای اجرایی تهران، اظهار داشت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بار انرژی کلان‌شهر تهران نقش بسیار پررنگی دارند.

وی ادامه داد: بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از مصرف برق شهر تهران متعلق به بخش اداری است؛ به همین جهت‌بخش مهمی از رویکرد ما در حوزه مدیریت پیک مصرف مربوط به حوزه اداری است.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت گفت: امسال هم همچون سال گذشته به همه اداره‌ها ابلاغ شده که موظف‌اند مطابق با مصوبه هیئت دولت در ساعت اداری اقدام به کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و حداقل ۶۰ درصدی نسبت به مصرف جاری در ساعت غیراداری کنند.

ناظریان افزود: طبیعتاً با ارزیابی‌های میدانی و بررسی لحظه‌ای داده‌های حاصل از کنتورهای هوشمند، وضعیت اداره‌ها رصد شده و دستگاه‌های اجرایی و اداره‌هایی که همکاری لازم را نداشته باشند به دستگاه‌های نظارتی همچون استانداری تهران معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین در صورت همراهی‌نکردن، ممکن است نام اداره متخلف نیز جهت اطلاع عموم منتشر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درباره اینکه آیا برق اداره‌های پرمصرف قطع خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: اولویت نخست برای ما تأمین رفاه و آسایش هموطنان است، به همین دلیل حفظ پایداری شبکه برق بسیار اهمیت دارد.

ناظریان گفت: بر این‌ اساس و با توجه به وجود سامانه‌های کنترل و پایش لحظه‌ای مصرف برق، درصورتی‌که اداره‌ای همکاری لازم را در اجرای مصوبه هیئت دولت نداشته باشند نسبت به ارائه اخطار و مدیریت اضطراری بار و در صورت لزوم قطع برق اقدام خواهد شد. در صورت قطع، وصل جریان منوط به ارائه تعهد از سوی بالاترین مقام دستگاه مزبور خواهد بود.

 

ارسال نظر