شناسه خبر : 34000

قیمت های عجیب و گران توت فرنگی در بازار میوه

قیمت های عجیب و گران توت فرنگی در بازار میوه

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات درباره تعیین قیمت میوه ها گفت : ما در سایت و تور هفتگی مان در میدان مرکزی یک کشف قیمت داریم که هر هفته انجام می شود و در سایت می گذاریم . اما بعضی وقتها یک کالاهایی که در اقلیت هم هستند قیمتهای نجومی به خودش می گیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما رادیو گفتگو در برنامه صبح و گفتگو درباره موضوع قیمت توت فرنگی با اسدالله کارگر گلشن آبادی رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات گفتگو کرد.
 
سوال : در خبرها اینطور عنوان شده بود که روی قیمت توت فرنگی کنترلی وجود ندارد و قیمتهای نجومی برای توت فرنگی وجود دارد اولاً تائید می کنید یا نمی کنید ؟
 
کارگر گلشن آبادی : ما همانطور که مطلع هستید در سایت مان و تور هفتگی مان ما یک کشف قیمت داریم در میدان مرکزی که هر هفته انجام می شود این کشف قیمت حالا میانگین قیمت بر اصل قیمت نیست یک معیاری در می آوریم اون را در سایت می گذاریم اما بعضی وقتها یک کالاهایی که در اقلیت هم هستند قیمتهای نجومی به خودش می گیرد این را ما دیگر در کشف قیمت چاپ نمی کنیم فقط می گوییم عرضه و تقاضا اما این معنایش به این نیست که کنترلی روی آن نباشد .
 
سوال : الان قیمتها در سطح عرضه آیا بالا هست یا نیست به نظر شما ؟
 
کارگر گلشن آبادی : عرض می کنم کنترل می کنیم بر حسب یعنی هر کالایی که خروج از میدان مرکزی می شود باید برایش فاکتور صادر شود حالا بعضاً فاکتور نمی کنند ولی ما بر آن فاکتور نظارت داریم اتحادیه ، تعزیرات حکومتی اتاق اصناف و ارگان های دیگر.
 
سوال : این در بازار مرکزی وجود دارد این را قبول داریم بعد که از بازار مرکزی خارج می شود میاد به عرضه اونجا را می گویم الان قیمت دارید که حدوداً به طور میانگین هم بالاترین و هم پائین ترین قیمت توت فرنگی چند است ؟
 
کارگر گلشن آبادی : بله ما تا الان توت فرنگی از سمت شمال می آمده که در حال اتمام است سنندج داشتیم که خیلی مرغوب است مخصوصاً برای مربا و اینها کرج را داریم و وارداتی که الان هم وارداتی چون سطح ایران خوب جا افتاده یک مقدار کمرنگ تر شده و یا حالا تقریباً به صفر رسیده میانگین قیمتشان از بین 60 تا 70 تومان است حالا کرجی 10 تا 15 هزار تومان از این بیشتر است .
 
سوال : کیلویی 60 تا 70 هزار تومان ؟
 
کارگر گلشن آبادی : بله
 
سوال : ما بیشتر آمار داریم ، مثلاً ما الان در یک عرضه دارم نگاه می کنم قیمت گذاشته 500 گرم 49 هزار تومان
 
کارگر گلشن آبادی : البته سوء برداشت نشود من از مبداء را اعلام کردم اون سود مصوب هم لحاظ می شود به آن
 
سوال : ایوب فصاحت مدیر عامل محترم سازمان میدان و تره بار شهرداری تهران هم روی خط ارتباطی هستند  ما در حال شنیدین صحبتهای مهندس کارگر بودیم رئیس محترم اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات درباره قیمت توت فرنگی صحبت کردیم می خواستیم از شما این قلم از محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار جویا بشویم چه قیمتی است الان دارد عرضه می شود ؟
 
فصاحت : الان قیمت مصوب توت فرنگی 72 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم هست که خوب مقصد باری که ما الان داریم تامین می کنیم از گرگان است هفته آینده ایشالا توت فرنگی سنندج هم به بازار خواهد آمد و به نظر میاد که ایشالا قیمتها با آمدن در واقع شهرستان سنندج شکسته خواهد شد و به پائین تر این هم خواهد رسید الان تفاوت قیمت ما با سطح شهر در واقع حدود 25 تا 30 درصد است که مردم عزیز می توانند با این قیمتی که من خدمتتان عرض کردم از میادین این محصول را تهیه بکنند .
 
کارگر : ما باید یک مقدار کارشناسانه به کار نگاه کنیم من قبلاً هم این عرایض را عرض کردم خدمت کیفیت بار بیاییم با رو راست تر با مردم صحبت کنیم بیاییم قطعی صحبت نکنیم هیچ موقع آخه این چه قیمتی است که می گذارید مگه کالا کالای لیبل خورده است ما 6 تا 7 نوع اجناس داریم کیفیت خیلی مهمه این که ما بگوییم قطعاً این قیمت است ما اصلاً نداریم مخصوصاً در تره بار می روید در تره بار میدان مرکزی انواع میوه ها است که کیفیتش را اصلاً نمیشه با هم مقایسه کرد نوع سنندج داریم گرگان داریم کرج داریم خود توت فرنگی در مبداء اختلاف قیمت دارد ما چه جور می آییم یک کالا را به یقین اعلام کنیم حتماً اون کمترین را داریم اعلام می کنیم .
 
این را من از انتظار دارم که بگویند اختلاف قیمت اگر هست روی موضوع کیفیت است نه اینکه بگوییم که کسی ارزان فروش و یا کسی گران فروش است خدای ناکرده.
 
فصاحت : ببینید ما کیفیت مان همانطور که شما مستحضرید مجموعه خرده فروشهایی که در سطح شهر هستند شما می دانید کنترل کیفیت خاصی نمی شود که ما بخواهیم مثلاً کارگر خودشان مستحضر هستند که یک اتحادیه است ولی دوستان روی کیفیت هیچ نظارتی ندارند ولی ما در تمام بازارها و میادینی که هست هم کیفیت توسط ستاد ما شاخص هایش اعلام می شود و هم توسط مدیران بازارها هنگام ورود به بازارها و میادین کیفیت اونجا کنترل می شودو بعد وارد بازار می شود لذا یک بخش قابل توجهی به جهت این است که کنترلی از طرف دوستان به این دقیقی که ما داریم انجام می دهیم صورت نمی گیرد حالا اختلاف کیفیت هم در جاهایی سلایقی است که توسط کارشناسان و مدیران اعمال می شود ولی الان توت فرنگی که ما الان داریم در طول این سه چهار روزی که من اطلاعات گرفتم توت فرنگی بسیار درشت و خوب گرگان است از هفته آینده سنندج هم به بازار به صورت احتمالاً وفور وارد می شود و قیمتها به نظر می رسد که در سطح پائین تر صورت خواهد گرفت اما کارگر خودشان مستحضرند که اون عددی که در واقع در میدان مرکزی دارند می گیرند و کشف قیمتی که در میدان مرکزی می شود آقایون فقط مختارند که 35 درصد بالاتر از اون قیمت بدهند اینها هم به نظر من نظارت دقیقی رویش نیست.
ارسال نظر