شناسه خبر : 33973

۳۰ هزارمیلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان بازار ایجاد می شود

۳۰ هزارمیلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان بازار ایجاد می شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت:امسال حداقل در ابعاد ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بازار واقعی قراردادشده باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه امضای موافقت‌نامه و توافق‌نامه‌ها میان معاونت علمی و شرکت‌های نفتی در جمع خبرنگاران گفت: یک جریان خیلی خوبی از سال گذشته با مجموعه نفت کشور آغاز شده و طی آن توافق‌نامه همکاری ۴ ساله با ابعاد حقوقی به ارزش ۲ میلیارد دلار منعقد شده است.

او با بیان اینکه این توافق‌نامه‌ها موضوعات کلی را مشخص کرده است، افزود: این توافق‌نامه‌ها موضوعات مختلفی را در زمینه اقلام گلوگاهی صنعت نفت مشخص کرده بود تا معاونت علمی بتواند با شبکه شرکت‌های دانش بنیان همکاری کند و خدماتی را به شرکت ملی حفاری ارائه دهد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: امروز بعد از ۲ ماه جلسات کارشناسی اولین موافقت‌نامه که شامل تامین یکی از اقلام گلوگاهی به نام "ابزار حفاری جهتی" یا آر اس اس است، منعقد شد و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش این قرارداد است.

او گفت: الگوی همکاری ما در تامین اقلام گلوگاهی این است که شرکت‌های دانش‌بنیانی که در یک کنسرسیوم محصول مورد نظر را تولید می‌کنند، به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال تضمین خرید خدمت را از شرکت ملی حفاری خواهند داشت، به این ترتیب بازار تضمین شده‌ای برای خدمت دانش‌بنیان استاندارد ایجاد خواهد شد.

 این مقام مسئول ادامه داد: از این طریق شرکت‌هایی که توانمندی واقعی دارند، به میدان می‌آیند و تامین مالی طرح‌ها هم از سوی این معاونت صورت خواهد گرفت.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: علاوه بر این موارد، قریب به ۱۷ میلیون دلار امروز قرارداد تولید اقلام و تجهیزات بار اول امضا شد که این هم یکی از افتخارات این نمایشگاه است.

او اضافه کرد: در ادامه توسعه بازار برای شرکت‌های دانش بنیان توافق‌نامه همکاری نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار ظرفیت بازار در حوزه‌های مختلف میدان‌ها و اکتشافات حفاری نفتی و تجهیزات گلوگاهی و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت نفت منعقد شد و طی ماه‌های آینده این موافقت‌نامه‌ها تبدیل به قرارداد شده و به تدریج اجرایی خواهند شد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: اگر بتوانیم این جریان ایجاد بازار از طریق موافقت‌نامه‌های حقوقی با سازمان‌ها و نهاد‌ها و بازار را ادامه دهیم و همه آن‌ها را به قرارداد تبدیل کنیم، امیدواریم که امسال حداقل بتوانیم در ابعاد ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بازار واقعی قراردادشده برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم.

او درخصوص اجرای این موافقت‌نامه‌ها توضیح داد: برای همه این موافقت‌نامه‌ها، فراخوانی منتشر می‌شود و شرکت‌های توانمند براساس پیشنهاداتی که مطرح می‌کنند، پروپوزال‌های خود را ارائه می‌کنند و این پروپوزال‌ها بر اساس کیفیت، ابعاد شرکت، سابقه شرکت و توانمندی آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول گفت: برای انجام هر پروژه‌ای، چند شرکت انتخاب خواهند شد و این کنسرسیوم اجرای پروژه را برعهده می‌گیرد.

 

ارسال نظر