شناسه خبر : 33669

صنعتی‌ها ۲۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر تولید کردند

صنعتی‌ها ۲۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر تولید کردند

معاون وزیر نیرو‌ گفت: طبق این توافق در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بخش صنعت تاسیس شده که عدد قابل توجهی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، محمود کمانی در همایش ایجاد شهرک‌های تخصصی خورشیدی و فرصت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور یکی از مشکلات احداث نیروگاه‌ها بخش مجوزدهی اعلام و اظهار داشت: خوشبختانه ما مجوزدهی را تسهیل و همچنین بیش از ۳۰ هزار ساختگاه‌ برای احداث نیروگاه به سرمایه گذاران معرفی کردیم. 

وی افزود: در سال گذشته قیمت‌ها را افزایش دادیم اما باتوجه به افزایش نرخ دلار و قیمت‌ها در کشور، به احتمال زیاد بازنگری و اصلاح در قیمت‌ها داشته باشیم. 

معاون وزیر نیرو توضیح داد: با توجه به محدودیت سوخت فسیلی، باید انرژی‌های تجدیدپذیر هر چه سریعتر در کشور توسعه یابد که برای انجام این اینکار باید تمامی فرایندها از جمله ثبت نام در سایت برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر تسهیل شود. 

وی در خصوص قانون مانع زدایی برق ادامه داد: قبل از ابلاغیه مذکور در شهریور سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه‌ای را با وزیر نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی احداث شد که بخش تجدیدپذیر نیز به آن اضافه شد.

کمانی بیان کرد: طبق این توافق در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بخش صنعت تاسیس شده که عدد قابل توجهی است. 

معاون وزیر نیرو بیان کرد: سال گذشته خوشبختانه ما توانستیم بخش عمده‌ای از مطالبات را تسویه کنیم و اکنون اکثر نیروگاه‌های تجدیدپذیر تسویه هستند و مطالباتی ندارند به غیر چند نیروگاه‌ که به زودی پرداخت خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: همایش ایجاد شهرک‌های صنعتی بسیار ارزشمند است زیرا نه تنها در زمینه محدودیت‌های برق کارساز است بلکه در زمینه تامین زیرساخت‌ها و تغییر وضع موجود تاثیر گذار است.

 

ارسال نظر