شناسه خبر : 33288

اختصاصی چابک آنلاین؛

رشد ۳۵ درصدی درآمد مخابراتی های بورسی در فروردین ماه

سهامداران «اخابر» و «همراه» بیش از ۵۰ درصد سود کردند

رشد 35 درصدی درآمد مخابراتی های بورسی در فروردین ماه

با انتشار گزارش عملکرد فروردین ماه مخابراتی های بورسی مشخص شد، دو شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه» و مخابرات ایران «اخابر» توانسته اند مجموع درآمدهای خود را به ۴ هزار و ۱۶۵میلیارد تومان افزایش دهند که این رقم در مقایسه با فروردین ماه سال ۱۴۰۱، رشد ۳۵.۵ درصدی را نشان می دهد.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، بررسی گزارش های عملکرد سال 1401 این دو شرکت نشان داد، مجموع درآمدهای شناسایی شده در دوره 12 ماهه سال گذشته به رقم 45 هزار و 848 میلیارد تومان رسیده که این عنوان نیز درمقایسه با سال 1400، به میزان 28 درصد رشد داشته است.

رشد 28 درصدی درآمد مخابراتی ها درحالی بودکه این شرکت ها درسال گذشته با افزایش شدید هزینه های خدماتی رو به رو شدند.

 این موضوع حاشیه سود عملیاتی آنها را تا حدودی کاهش داد.

به عبارتی، این موضوع باعث شد تا سود های برآورد شده در گزارش های میاندوره ای این شرکت ها از بودجه تعیین شده برای آنها فاصله بگیرد.

با نگاهی به صورت های مالی حسابرسی نشده «همراه» مشخص می شود که این شرکت سود تلفیقی سال 1401 را تنها 6 درصد افزایش داده و به 5 هزار و 963 میلیارد تومان رسانده است.

روندی که در «اخابر» حتی متفاوت تر بود.

براساس آخرین صورت مالی منتشر شده تا پایان آذرماه،سودخالص تلفیقی شرکت با 55 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک هزار و 470 میلیارد تومان رسیده است.

Capture

عملکرد این دو شرکت در سال 1401 باعث شد تا معاملات سهام آنها در سال 1401 تضعیف شود و در مجموع این سال قیمت سهام «اخابر» در حدود 23 درصد و «همراه» در حدود 9 درصد افزایش یابد که البته بخش عمده این بازدهی در اسفندماه محقق شد.

عملکرد

این روند در فروردین ماه تا حدود زیادی تغییر کرد وسهام این دو شرکت مخابراتی با استقبال بالای سهامداران رو به رو شد.

در این ماه سهام «اخابر» درحدود 63.3 و «همراه» درحدود 43.3 درصد رشد داشت تا گروه مخابراتی در لیست پربازده ترین گروه های معاملاتی بازار سرمایه قرار گیرد.

به نظر می رسد خوشبینی سهامداران به سهام مخابراتی از آنجا اتفاق افتاده که شرکت های مخابراتی موفق به اخذ مجوز افزایش قیمت خدمات خود شده اند.

امری که با توجه به رشد رشد قابل توجه درآمد این دو شرکت در فروردین ماه ، انتظار می رود تاثیر آن بر عملکرد سال جاری مخابراتی ها قابل توجه باشد.

 

ارسال نظر