۳۴ واحد جدید نیروگاه حرارتی به شبکه برق کشور متصل شد

۳۴ واحد جدید نیروگاه حرارتی به شبکه برق کشور متصل شد

هم‌زمان با اتصال چهارمین واحد گازی نیروگاه شهید باکری سمنان در فروردین‌ امسال، تعداد پروژه‌های جدید حرارتی سنکرون شده طی دولت سیزدهم به ۳۴ واحد با ظرفیت پنج هزار و ۱۹۸ مگاوات رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، از ابتدای شروع به دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۶ هزار و ۳۱۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است که این اقدام از طریق سنکرون ۳۴ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت پنج هزار و ۱۹۸ مگاوات و همچنین رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت یک هزار و ۱۱۷ مگاوات محقق شده است.

واحدهای سنکرون شده جدید شامل بخش گاز نیروگاه‌های هنگام، ایران ال‌ان‌جی (سه واحد)، قشم پاسارگاد، آریان زنجان (دو واحد)، مهتاب کویر (دو واحد)، شهید باکری (دو واحد)، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه و واحدهای گازی کوچک زاهدان (سه واحد)، صبای دهلران (چهار واحد) و میانرود بوده است.

همچنین در این مدت واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه (دو واحد)، چابهار، بعثت پارس جنوبی (دو واحد)، غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد و سبلان نیز به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

در حاضر ۶۱۶ واحد تولید برق حرارتی در ۱۳۴ نیروگاه کشور وظیفه تولید برق پایدار برای مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند و فروردین‌ امسال با سنکرون چهارمین واحد گازی نیروگاه شهید باکری سمنان ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۴ هزار و ۱۹۸ مگاوات رسیده است.

ارسال نظر