رشد ۹۸ درصدی تولید برق توسط انرژی‌های تجدیدپذیر

رشد ۹۸ درصدی تولید برق توسط انرژی‌های تجدیدپذیر

میزان تولید برق توسط نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک کشور در اسفندماه پارسال با رشد ۹۸.۴ درصدی نسبت به بهمن ماه روبرو شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، تولید برق توسط انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک یکی از بهترین نوع برق تولیدی است که هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند و نیز سایر آلودگی‌ها را به همراه ندارد.

بر اساس گزارش اخیر دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و آمار معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در اسفندماه پارسال ۱۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کردند.

برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر و پاک در پایان اسفند ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (بهمن ماه با ۶۱ میلیون کیلووات ساعت)، ۹۸.۴ درصد افزایش داشته است.

به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر در اسفندماه سبب جلوگیری از انتشار ۶۸ هزار تن گازهای گلخانه‌ای شد که این عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای در پایان اسفند ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (بهمن ماه ۳۴ هزار تن)، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید برق در اسفندماه مانع از مصرف ۳۳ معادل میلیون متر مکعب گاز طبیعی شد.

مصرف نشدن سوخت فسیلی در پایان اسفند ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی) ۱۰۶.۲۵ درصد افزایش داشته است.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه‌جویی در مصرف آب است که این امر در اسفندماه پارسال سبب شد ۲۷ میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی شود.

مصرف نشدن آب در پایان اسفند ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (بهمن ماه ۱۳ میلیون لیتر)، ۱۰۷.۷ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور تا پایان اسفند پارسال به ۱۰۳۸.۰۳ مگاوات رسید.

ارسال نظر