شناسه خبر : 33101

ایجاد ۴۳۹ هزار و ۷۳۶ شغل در بخش صنعت و معدن طی سال ۱۴۰۱

ایجاد ۴۳۹ هزار و ۷۳۶ شغل در بخش صنعت و معدن طی سال ۱۴۰۱

بر اساس اعلام سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغالزایی در بخش صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ به ۴۳۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسید که این آمار نسبت به تعداد اشتغال تعهد شده رشد ۱۰۴ درصدی داشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، طبق آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال مشخص شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ برای ۴۳۹ هزار و ۷۳۶ نفر اشتغال ایجاد کرده در حالی که تعهد این وزارتخانه ۴۲۲ هزار و ۴۰۹ نفر بوده است.

بیشترین اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت در استان‌های تهران با ۷۵ هزار و ۵۱ نفر، خراسان رضوی با ۴۴ هزار و ۹۹ نفر، اصفهان با ۳۲ هزار و ۸۵۵ نفر بوده است.

استان ایلام با ۱۸۷ درصد، البرز با ۱۴۷ درصد و فارس ۱۳۰ درصد بیش از تعهدشان اشتغال در بخش صنعت و معدن ایجاد کرده‌اند.

سامانه رصد، پایش و نظارت بر اشتغال یکی از مهم‌ترین مبناهای ایجاد اشتغال در کشور توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاست همچنین در این سامانه شاخص‌های نظارت بر مشاغل ایجاد شده است و هر نوع خدماتی از جمله صدور مجوز، تسهیلات، مشاوره و سایر موارد به متقاضیان که در این سامانه توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

در سامانه رصد اشتغال ۱۸ هزار و ۱۴۱ کاربر فعال هستند که شامل ناظران ملی و استانی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، استانداران، مدیران و کارشناسان در بخش دولتی و اجرایی دسترسی به اطلاعات و آمار و نحوه فرایند اشتغال دارند.

در این سامانه امکان نظارت بر طرح‌های ملی اشتغال فراهم شده است و بر اساس کدملی افرادی که خدمات دریافت کرده‌اند، پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه صورت می‌گیرد، در مرحله اول از سوی وزارت کار پیامکی جهت مراجعه به سامانه استعلام شغلی برای مشاهده داده ثبت شده مجری ارسال می‌شود و در مرحله دوم تماس و در مرحله سوم نظارت به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

تماس‌ها از طریق سامانه‌ای با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ مشخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و اگر نقضی در خدمات‌رسانی باشد از طریق متقاضیان جویای کار اعلام و توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

درنهایت بازدید حضوری از مشاغل ایجاد شده صورت می‌گیرد تا با رفع موانع و ارائه خدمات مشاوره‌ای، شاهد رونق تولید در بخش‌های مختلف صنعت و معدن و تولید باشیم.

ارسال نظر