شناسه خبر : 33032

تمام منازل مسکونی دارای انشعاب برق استان مرکزی بیمه حوادث دارند

تمام منازل مسکونی دارای انشعاب برق استان مرکزی بیمه حوادث دارند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: تمام ساختمان‌ها و منازل مسکونی دارای انشعاب برق این استان تحت پوشش بیمه همگانی حوادث ساختمان قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «سعید ملااسماعیلی»، افزود: در راستای حمایت دولت از منازل مسکونی مردم در برابر حوادث و بلایای طبیعی و بر اساس مفاد قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، دولت سیزدهم نسبت به تصویب آیین‌نامه و تنظیم دستورالعمل رسیدگی و پرداخت خسارت مالی ناشی از این حوادث اقدام کرد و هم‌اکنون تمام ساختمان‌ها و منازل مسکونی دارای انشعاب برق، دارای پوشش بیمه همگانی حوادث ساختمان هستند.

وی بیان کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی سال گذشته به دلیل اهمیت این موضوع و ضرورت آگاهی بخشی عمومی و جلوگیری از تضییع حقوق مردم، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها را به عنوان رابط و نماینده صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در هر استان تعیین کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل، استانداران هر استان در صورت بروز حوادث طبیعی از جمله سیل، طوفان و زلزله، در اولین فرصت، دستور بررسی و برآورد خسارت وارده را صادر و موضوع از طریق اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان ارجاع می‌شود.

ملااسماعیلی گفت: این صندوق در حادثه زلزله سال گذشته در مناطقی از استان آذربایجان غربی نقش موثری در کمک به بازسازی و جبران خسارات وارده ایفا کرد.

وی به مردم استان مرکزی توصیه کرد، برای صیانت از مهمترین دارایی خود که منزل مسکونی است، از خدمات بیمه‌های تکمیلی ساختمان که شامل طیف گسترده و متنوعی از بیمه‌ها است، بهره‌مند شوند، زیرا رسالت بیمه‌های همگانی جبران بخشی از خسارت است، آن هم خسارت ناشی از حوادث طبیعی است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر