مصرف برق بخش صنعت رکورد زد

مصرف برق بخش صنعت رکورد زد

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصرف برق در بخش صنعت در ساعت ۱۹ و ۳۱ دقیقه شب گذشته به عدد ۶ هزار و ۱۲۰ مگاوات رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مصرف برق در کشور با گرم شد تدریجی هوا روند افزایشی خود را آغاز گرفته و بر همین اساس وزارت نیرو از همین روزها برنامه‌های خود برای رعایت مدیریت مصرف در تابستان گرم را آغاز کرده است.

این روزها که هنوز بخش خانگی به سمت استفاده از وسایل سرمایشی نرفته است، مصرف برق در بخش مولد کشور یعنی بخش صنعت به اوج رسیده که به عقیده کارشناسان این مصرف در محل درست انجام می‌شود.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، بخش صنعت شب گذشته با مصرف ۶ هزار و ۱۲۰ مگاوات برق رکورد این بخش را شکست؛ این در حالی است که میزان مصرف این بخش در روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه پنج هزار و ۵۰۴ مگاوات بوده است.

در همین رابطه پیش‌تر سخنگوی صنعت برق گفته بود: در نظر داریم از همین ابتدای سال جدید با همکاری وزارت صمت و حضور انجمن‌ها و سندیکاهای مختلف از سمت تولیدکنندگان، بتوانیم برنامه تنظیم انرژی مورد نیاز صنایع را به شکلی داشته باشیم که در راستای تحقق شعار سال، با تحویل انرژی پایدار به این بخش از کشور کمک کنیم.

وی اضافه کرد: از جمله اقدام‌هایی که سال گذشته انجام شد این بود که از حدود ۶۳۰ هزار واحد صنعتی، ۵۸۰ هزار واحد هیچ محدودیتی برای مصرف برق نداشتند. برنامه برای ۵۰ هزار واحدی که صنایع انرژی بر بودند و شهرک‌های صنعتی نیز به طور شفاف و مشخص اجرا شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: شاخص‌هایی که رئیس جمهوری در حضور رهبر معظم انقلاب در خصوص رشد تولید در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت خودروسازی و فولادسازان در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد، نشان می‌دهد که در سال گذشته وزارت نیرو همه تلاش خود را برای تحویل انرژی مناسب به بخش صنعت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع با توجه به ناترازی‌هایی که صنعت برق دارد، امکان اینکه در همه ساعت‌های دوره گرم سال بدون محدودیت انرژی بتوان همه بخش‌ها را تامین کرد فراهم نیست، اما می‌توان با جابه‌جایی زمان تعمیرات و استفاده از شیفت دوم و سوم از حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پایدار با اولویت بخش تولید استفاده کرد.

رجبی مشهدی گفت: امسال در نتیجه اجرای این طرح‌ها نسبت به سال گذشته از رشد مطلوب‌تری در برق‌رسانی برخوردار خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم انرژی بیشتری نسبت به سال گذشته به بخش صنعت تحویل دهیم.

تداوم روند افزایشی مصرف برق شبانه کشور

میزان مصرف برق سایر بخش‌ها نیز شب گذشته به روند افزایشی خود ادامه داد و در ساعت ۱۹ و ۳۱ دقیقه به ۴۳ هزار و ۸۱۵ مگاوات رسید.

این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۲ هزار و ۸۸ مگاوات برق مصرف شده بود رشد مصرف را نشان می‌دهد.

شب و روز گذشته از مجموع برق تولیدی کشور ۵ هزار و ۶۶۲ مگاوات آن توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تولید شد.

ارسال نظر