شناسه خبر : 31976

آخرین وضعیت ثبت‌نام و عرضه خودروهای وارداتی

آخرین وضعیت ثبت‌نام و عرضه خودروهای وارداتی

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: تا شب گذشته حدود ۵۱هزار نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت نام تا فردا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مهدی ضیغمی در نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت ثبت‌نام و عرضه خودروهای وارداتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: تا شب گذشته حدود 51هزار نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند که البته این موضوع به معنای ثبت نام قطعی نیست.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اظهار داشت باید برخی مستندات  بعد از اینکه فرایند ثبت نام اولیه انجام شد بررسی شود و بعد اسامی برندگان قطعی را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت نام تا فردا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت گفت فعلاً مبحثی در رابطه با تمدید زمان ثبت نام اعلام نشده است ضمن اینکه امکان ویرایش و انصراف در سایت فراهم خواهد شد تا کسانی که میخواهند انصراف دهند قبل از انجام قرعه‌کشی انصراف خود را اعلام کنند.

ضیغمی با بیان اینکه شرایط ثبت نام برای خرید خودرو های وارداتی همان شرایط عمومی خرید خودروهای داخلی است گفت از جمله ان شرایط داشتن گواهینامه و عدم فعال بودن پلاک انتظامی خودرو است.

وی بیان داشت ۲۶ بانک برای حساب وکالتی تعیین شده است و به آنها اعلام شده است که به ازای  مسدودی پول مردم به آنها سود پرداخت کند اما در واقع ما بانک ها را به پرداخت سود وادار کنیم و از آنجا که شرایط رقابتی است مردم می توانند به آن بانکی مراجعه کنند که شرایط بهتری دارد و به عبارتی به آنها سود می پردازند. 

وی در رابطه با دلیل دریافت مبلغ 500 میلیون تومان بابت خرید خودروهای وارداتی اظهار داشت این مبلغ در واقع مطابق اعلام شورای رقابت از متقاضیان خرید خودرو های وارداتی دریافت میشود مبنی بر اینکه مبلغ ۵۰ درصد از مبلغ  خودرو ثبت نامی از متقاضی دریافت شود.

وی اظهار داشت این مبلغ دریافتی در واقع میانگین روی به پایین از قیمت خودرو های وارداتی است . خودروهای وارداتی قیمتی حدود زیر 10هزار یورو تا 19هزار و 900یور خواهند داشت.

براساس این گزارش ثبت‌نام خودروهای وارداتی از روز شنبه 6 اسفند 1401 از طریق سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس Saleauto.ir  آغاز شده است، براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت متقاضیان خرید خودروهای واردتی باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب وکالتی خود بلوکه کنند. 


 

ارسال نظر