شناسه خبر : 31842

سرمایه‌گذاری در بنادر کشور ۱۷ درصد رشد کرد

سرمایه‌گذاری در بنادر کشور ۱۷ درصد رشد کرد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام رشد ۱۷ درصدی سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، گفت: در سال ۱۴۰۱، ضوابط جدید طرح‌های جامع بنادر بازرگانی و همچنین ضوابط جدید سرمایه‌گذاری و نمونه قرارداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری در بنادر ایران تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، «جلیل اسلامی» در همایش سالانه مدیران این سازمان، با بیان اینکه در سال جاری فرآیندهای عملیاتی بنادر تعیین و ابلاغ شد، افزود: یکی از اقدامات بسیار مهم و راهگشا در سال جاری، رفع چالش‌ها و حفظ و نگهداشت قراردادهای پایانه‌های بندری، ناشی از تورم و افزایش قیمت‌های همواره در حال تغییر، بود که در قالب مصوبه کمیته راهبردی سرمایه‌گذاری به سامان رسید.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی بهبود کیفیت ارائه خدمات بندری را یکی دیگر از اقدامات این سازمان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: بازنگری اسناد ممیزی تخصصی پایانه‌های بندری و انجام ۷ مرحله ممیزی پایانه‌های مستقر در بنادر تجاری (۲۸ مورد) از دیگر اجرائیات معاونت بندری قلمداد می‌شود.

اسلامی با اشاره به بازنگری و تدوین آیین‌نامه جدید کارگزاران دریایی و بندری به عنوان یکی از کارهای راهبردی انجام شده در سال ۱۴۰۱، تاکید کرد: بازنگری و تدوین آیین‌نامه جدید کارگزاران دریایی و بندری، با هدف تقویت فضای کسب و کار در بنادر صورت گرفت که باعث توسعه زمینه فعالیت‌های تخصصی در آیین‌نامه جدید شد.

به گفته وی؛ بازطراحی ساختار تامین تجهیزات عملیات بندری با استفاده از توان و ظرفیت داخل کشور، یکی از اقدامات صورت گرفته در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی بود.

اسلامی با اشاره به رویکرد خاص سازمان بنادر در توجه ویژه به ایمنی کالاهای خطرناک از تدوین رویه ممیزی از بنادر و تدوین دستورالعمل شستشوی کانتینرها و ایزوتانک‌های حاوی کالاهای خطرناک خبر داد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از تدوین شیوه‌نامه تایید بازرسی و تایید ایمنی کانتینری خبر داد و گفت: علاوه بر آموزش لجستیک بندری؛ تصویب سند سیاست‌گذاری سامانه یکپارچه عملیات بندری نیز برای اولین بار در سازمان بنادر انجام گرفت و عقب ماندگی تاریخی این سازمان در جهت ساماندهی در قالب این پلت فرم را سامان داد.

وی تسهیل ترانزیت خارجی از طریق بنادر کشور را از دیگر کارکردهای معاونت بندری برشمرد و گفت: با تشکیل ۵ گروه تخصصی تسهیل ترانزیت خارجی و تدوین شرح خدمات و اجرای پلت فرم لجستیکی ترانزیت خارجی، این مهم صورت گرفت.

معاون امور بندری و اقتصادی میزان پیشرفت تجمعی اهداف این معاونت در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۹۸ درصد عنوان کرد.

ارسال نظر