شناسه خبر : 31608

برای پوشش دادن تمام تقاضا، به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم

برای پوشش دادن تمام تقاضا، به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم

درحالی که شایعه عدم عرضه بلیت از سوی ایرلاین‌ها عامل اصلی کوتاهی دست مسافران از خرید بلیت هواپیما برای تعطیلات نوروز عنوان می‌شود، رییس سازمان هواپیمایی می‌گوید: مشکل از کمبود هواپیما است و برای پوشش تقاضای فعلی به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد محمدی بخش» امروز (شنبه) درباره شکایت مسافران از عدم عرضه بلیت‌های نوروزی هواپیما به اندازه کافی، گفت: روزانه ۲۵ هزار صندلی پرواز درحال جابجایی مسافران است و هیچ ایرلاینی سطح خدمات را کاهش نداده است.

وی ادامه داد: در ایام تعطیل هم که فصل‌ِ های سیزن (High Season) است عرضه و تقاضا هماهنگی ندارد. به همین دلیل بارها گفته‌ایم به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که تقاضای فعلی بازار را جواب دهیم.

محمدی بخش با بیان اینکه نمی‌توانیم در تعطیلات پی در پی پاسخگوی نیاز مردم باشیم، گفت: تا وقتی نتوانیم تعداد ناوگان را تا رقم ۵۵۰ فروند افزایش دهیم، با مشکل عدم توازن دربازار و کمبود بلیت هواپیما مواجه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه آیا شرکت‌های هواپیمایی تمامی ظرفیت پروازی را برای نوروز امسال عرضه کرده‌اند، گفت: نه‌ کاهش خدمات و نه توقف عرضه صندلی پرواز داریم. همزمان در چند ماه‌ گذشته چندین مسیر پروازی هم اضافه کرده‌ایم. اگر مردم نتوانستند بلیت هواپیما پیدا کنند، فقط بخاطر عدم تعادل در بازار است.

رییس سازمان هواپیمایی توضیح داد که دولت با هدف جبران کسری ناوگان، ۴ استراتژی را دنبال می‌کند که مهم ترین آن بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر به سر خط است.

در راستای همین سیاست هفته گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ بعد از ۱۱ سال زمینگیری بعد از طی یک دوره یکساله تعمیر و خرید تجهیزات توسط هواپیمایی قشم ایر مجددا به سر خط بازگشت.

ارسال نظر