شناسه خبر : 31561

دولت حمایت جدی از صنعت هوایی کشور داشته باشد

دولت حمایت جدی از صنعت هوایی کشور داشته باشد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید حمایت جدی از صنعت هوایی کشور داشته باشد در غیر این صورت در آینده نه چندان دور همین تعداد محدود هواپیماهایی که در خطوط مختلف در حال فعالیت هستند بر زمین خواهند نشست و وضعیت از آنچه که امروز هست بسیار سخت تر خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد سرگزی  با اشاره به پر شدن اکثر پروازهای نوروزی در مسیرهای پرتردد و مشکلات ایجاد شده برای مسافران، بیان کرد: واقعیت این است که ناوگان هواپیمایی کشور فرسوده است. امروز تعدادی از هواپیماهای کشور زمین گیر هستند و لازم است با حمایت های دولتی این هواپیماها فعال شده و به ناوگان هوای کشور بازگردند. امروز تعداد زیادی از هواپیماهای شرکت ها زمین گیر شده و امکان پرواز ندارند.

قیمت بلیت هواپیما نباید افزایش پیدا کند

وی در ادامه اظهار کرد: هزینه های شرکت های هواپیمایی نیز افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر ما تاکید داریم که هزینه های مردم نیز در تهیه بلیت هواپیما نباید افزایش پیدا کند. لذا حتما باید به این سمت برویم که دولت حمایت جدی از صنایع هوایی کشور انجام بدهد. در غیر این صورت در آینده نه چندان دور همین تعداد محدود هواپیماهایی که در خطوط مختلف در حال فعالیت هستند بر زمین خواهند نشست و وضعیت از آنچه که امروز هست بسیار سخت تر خواهد شد.

حمایت های مالی دولت از شرکت های هواپیمایی باید شفاف باشد

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بعضا در این زمینه شاهد هستیم که صورت مساله پاک می شود در حالی که دولت و مجموعه شرکت های هواپیمایی باید در کنار یکدیگر بنشینند و به دنبال حل مسئله باشند نه اینکه توپ را در زمین یکدیگر انداخته و هر کدام دیگری را مقصر بداند. ما باید به دنبال حل مشکلات مردم باشیم. می طلبد که دولت و شرکت های هواپیمایی موضوعات خود را با یکدیگر حل کنند و دولت یکسری حمایت های مالی و تجهیزاتی از شرکت های هواپیمایی داشته باشد. در مقابل شرکت های هواپیمایی نیز اهتمام به این موضوع داشته باشند که بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند. حمایت های مالی دولت از شرکت های هواپیمایی نیز باید به صورت شفاف صورت گیرد.

ارسال نظر