شناسه خبر : 31063

شهرداری تهران ۳۸ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارد

شهرداری  تهران  ۳۸ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارد

رییس شوراى شهر تهران گفت: شهرداری نزدیک به ۳۸ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لطف اله فروزنده در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: از نیمه دوم سال  با بانک شهر درخصوص املاک شهرداری صحبت کردیم تا املاک را در اختیارشان قرار دهیم و بدهی‌ها تسویه شود تا بتوانیم تسهیلات جدید دریافت کنیم.

فروزنده بیان کرد: به مدت سه ماه با بانک شهر جلسه برگزار کرده و توافق کرده ایم، اینکه بخواهیم فروش املاک را به سال آینده واگذار کنیم نمی‌توانیم عملکردی در بخش غیرنقد داشته باشیم. نباید گریبان کسی که کار می‌کند را بگیریم، بلکه باید کمک کنیم تا کار انجام شود. 

در ادامه حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه چهار ملک کارشناسی نشده اند، اظهار کرد: اینکه برآورد شهرداری برای یک ملک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، به چه معناست؟

وی تأکید کرد: اگر قادر هستیم توافق کنیم املاک را با ارزش پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۳۰ درصد افزایش دهیم و در سال ۱۴۰۲ به فروش برسانیم.

پس از آن، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران یادآور شد: ما شهرداری را مکلف کردیم که بخشی از منابع را بر اساس بخش غیرنقد محقق کند، یکی از ایرادات ما این بود که چرا غیرنقد محقق نشده و این تکلیف ما بوده است. وقتی املاک شهرداری در روند فروش یا تهاتر قرار گیرد روند پیچیده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه در فروش این املاک می‌توان ایرادات را اصلاح کرد، افزود: اینکه فروش املاک به بهمن ماه موکول شده به دلیل روند پیچیده آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر قیمت روز املاک و زمین مشخص شود، مشکل و ایراد دیگری وجود ندارد، یادآور شد: باید این املاک یک به یک بررسی شود.

وی ادامه داد: شهرداری نزدیک به ۳۸ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارد و بانک نیز تحت فشار بانک مرکزی است، لذا باید بدهی پرداخت شود و ما به ازای آن تسهیلات اخذ شود.

ارسال نظر