شناسه خبر : 30479

هزینه‌ طرح‌های مختلف در سال آینده چقدر است؟

هزینه‌ طرح‌های مختلف در سال آینده چقدر است؟

دولت در سال آینده ۱۷۹۴ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان اعتبارات و هزینه‌های عمرانی در نظر گرفته است که بیشترین اعتبار برآورد شده به طرح‌های حوزه حمل‌ و نقل با بیش از ۶۱۷ هزار میلیارد تومان اختصاص دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، هفته گذشته (۲۱ دی ماه) از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد.

یکی از بخش‌های اصلی این لایحه طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان طرح‌ها و پروژه‌هایی است که دولت قصد سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها دارد.

پیوست شماره یک لایحه بودجه سال آینده به اعتبارات دولت در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برمی‌گردد که ۱۷۹۴ هزار و ۴۲۱ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان در بخش‌های مختلف برآورد شده است.

بیشترین اعتبارات به فصل حمل و نقل با بیش از ۶۱۷ هزار میلیارد تومان اختصاص دارد که در حوزه‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی تقسیم بندی شده است.

پس از آن بالغ بر ۲۸۶ هزار تومان اعتبار برای فصل منابع آب، بیش از ۱۸۹ هزار میلیارد تومان برای فصل آب و فاضلاب، حدود ۱۲۵ هزار میلیارد تومان برای فصل توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری، بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای فصل درمان و بالغ بر  ۱۰۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فصل انرژی پیش‌بینی شده است.

باقیمانده این اعتبار در حوزه‌های دیگر از جمله آموزش عالی، کشاورزی، ارتباطات، فرهنگ و هنر، ورزش و تفریحات، آموزش و پرورش، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، پژوهش‌های پایه‌ای و توسعه‌ای، رسانه، محیط زیست، گردشگری، دین و مذهب و غیره سرمایه‌گذاری خواهد شد.

 

ارسال نظر