شناسه خبر : 30109

۵۰ هزار تن انواع آبزی از ایران صادر شده است

۵۰ هزار تن انواع آبزی از ایران صادر شده است

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در ۹ ماه سال جاری افزون ۵۰ هزار تن انواع آبزی از کشور صادر شده که حجم عمده‌ی آن مربوط استان بوشهر بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، وحید صالحی چهارشنبه ۱۴ دی در حاشیه نشست با استاندار بوشهر، سازمان دامپزشکی را متولی تضمین سلامت و بهداشت محموله‌های داخلی، صادراتی و وارداتی دانست و اظهار کرد: در موضوع صادرات کالاهای زیر مجموعه دامپزشکی به خصوص در حوزه آبزیان که سهم بزرگی از صادرات غیرنفتی دارد با هماهنگی‌های انجام شده صادرات افزایش یافته است.

وی بازارهای هدف را چین، اورآسیا، روسیه، مالزی و دیگر کشورها دانست و بیان کرد: این صادرات در قالب تفاهم‌نامه‌ها و ضوابط بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: حجم صادرات با افزایش و ارتقاء وضعیت بهداشتی سبب شد کالاهای صادراتی ایران در دنیا بهتر شناخته شود و بازرگانان بازارهای بیشتری در دست بگیرند.

دکتر صالحی از افزایش ۲ برابری صادرات محصولات آبزی و کشاورزی در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود ۳۵ هزار تن صادرات میگو و ماهی از کشور صادر شده است. همچنین در ۹ ماه سال جاری افزون ۵۰ هزار تن انواع آبزی از کشور صادر شده که حجم عمده‌ی آن مربوط استان بوشهر بوده است.

دکتر صالحی از همکاری تولیدکنندگان در به‌روز کردن استانداردها قدردانی کرد و گفت: تولیدکنندگان برای مطابق کردن کالاها و محموله‌ها با الزامات بین‌المللی و بهداشتی کشورهای هدف صادراتی مورد توجه قرار می‌دهند.

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور نیز با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه صادرات دام زنده از سوی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: یکی از مراکز اصلی صادرات دام در کشور استان بوشهر است و تنها مرکز قرنطینه دام کشور در بوشهر است.

 

ارسال نظر