شناسه خبر : 30087

صادرات پشم سفید همچنان ممنوع است

صادرات پشم سفید همچنان ممنوع است

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور ضمن اشاره به اینکه با مازاد پشم در کشور مواجه هستیم گفت: صادرات پشم سفید همچنان ممنوع است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، افشین صدر دادرس با بیان اینکه صادرات پشم سفید همچنان متوقف است ولی پشم رنگی آزاد شده،گفت: تاکنون متقاضی برای پشم رنگی وجود نداشته و به دنبال ایجاد بازارهای جدیدی هستیم.

وی ادامه داد:از سال ١٣٩٧ صادرات پشم را به دلیل حمایت از صنایع داخلی ممنوع کردند ولی با توجه به اینکه از سال ١٣٩٧ تا سال گذشته مقادیر زیادی پشم وارد شده و تولید داخل هم وجود داشته منطقی به نظر نمی رسد که بخاطر حمایت از صنایع بخواهیم این کالا را که مازاد تولید هم داریم از بازارهای خارجی محروم کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: حدود ۷۰ میلیون راس گوسفند داریم و هر گوسفندی میانگین یک کیلو پشم تولید می کند. به عبارتی ۷۰ هزار تن پشم در کشور تولید می شود. نصف این پشم یعنی حدود ۳۵ هزار تن سفید و نصف دیگر آن پشم رنگی است. 

وی تصریح کرد: بخشی از این پشم ها جذب صنایع و بازار می شود و بخشی از آن روی دست دامدار می ماند. بنابراین صادرات می تواند کمک حداقلی به تولیدکنندگان باشد. 

این فعال صنعت دامپروری در پایان گفت: قیمت پشم در داخل کشور به نژاد گوسفند مرتبط است. گوسفند مناطق شرقی پشم گرانتر و مرغوب تری نسبت به نژاد موجود در غرب کشور دارند. 

ارسال نظر