شناسه خبر : 30014

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد عملیاتی شرکت های وزارت نیرو از مرز ۸۱ هزار میلیارد تومان گذشت

درآمد عملیاتی شرکت های وزارت نیرو از مرز  ۸۱ هزار میلیارد تومان  گذشت

درآمد عملیاتی ۶ شرکت وابسته به وزارت نیرو در سال گذشته به ۸۱ هزار میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، براساس این گزارش، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با ۵۹ هزار میلیارد تومان درآمد در رتبه اول ودارای بالاترین درآمد عملیاتی در سال گذشته بود.

شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با ۱۵ هزار میلیارد تومان در رتبه دوم و شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران با ۵ هزار میلیارد تومان در رتبه سوم قراردارد.

شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور با ۶۵ میلیارد تومان درآمد در رتبه آخراین جدول قراردارد. 

ناگفته نماند که  از ۶ شرکت وزارت نیرو ۵ شرکت زیان ده و ۱ شرکت سود ده بوده است.

سودخالص شرکت ساتکاب که تنها شرکت سودده وزارت نیرو در این بررسی بوده در سال گذشته به رقم ۲۴۱ میلیارد تومان رسیده و زیان خالص ۵ شرکت دیگر هم به رقم ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 به تازگی، صورت‌های مالی ۳۹۶ شرکت دولتی غیر بورسی منتشر شده است.

از این تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی، شش مورد مربوط به بانک‌ها، دو مورد از بیمه‌ها، دو مورد به مناطق آزاد تجاری و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آنها، ۱۱ مورد زیرمجموعه شرکت‌های دبیرخانه مناطق آزاد، ۲۷ مورد مربوط به زیرمجموعه شرکت‌های بانک‌ها و بیمه‌ها، ۵ مورد مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون‌ها، ۲ مورد مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و چهار شرکت تحت نظارت دولت هستند.

هدف ازانتشار صورتهای مالی شرکت ها، بهبود عملکرد و مدیریت در شرکت‌های  دولتی و عمومی، عنوان شده است.

نیرو کامل

 

ارسال نظر