شناسه خبر : 29775

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمدعملیاتی ۳۴ شرکت آب و فاضلاب از مرز ۱۰ هزارمیلیارد تومان گذشت

زیان خالص ۳۴ شرکت به ۶۵۰۰ میلیارد تومان رسید

درآمدعملیاتی 34 شرکت آب و فاضلاب از مرز 10 هزارمیلیارد تومان گذشت

درآمد عملیاتی ۳۴ شرکت آب و فاضلاب در استان ها و شهرهای مختلف کشور در سال گذشته به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، براساس این گزارش، آب و فاضلاب  استان تهران با 2 هزار 600میلیارد تومان درآمد در رتبه اول و دارای بالاترین درآمد عملیاتی در سال گذشته بود.

آب و فاضلاب استان اصفهان با516 میلیارد تومان در رتبه دوم وآب و فاضلاب استان خوزستان هم با 512 میلیارد تومان در رتبه سوم قرار دارد.

درعین حال،فعالیت 34 شرکت آب و فاضلاب در استان ها و شهرهای مختلف کشور منجر به زیان دهی هم شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با 839 میلیارد تومان در رتبه اول و دارای بالاترین زیان خالص  سال گذشته بود.

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی  هم با 433 میلیارد تومان در رتبه دوم و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با 432 میلیارد تومان در رتبه سوم قرار دارد.

در این بین، کمترین زیان خالص هم در سال گذشته متعلق به شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با  33 میلیارد تومان بوده است.

به تازگی،صورت‌های مالی ۳۹۶ شرکت دولتی غیر بورسی منتشر شده است.

از این تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی، شش مورد مربوط به بانک‌ها، دو مورد از بیمه‌ها، دو مورد به مناطق آزاد تجاری و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آنها، ۱۱ مورد زیرمجموعه شرکت‌های دبیرخانه مناطق آزاد، ۲۷ مورد مربوط به زیرمجموعه شرکت‌های بانک‌ها و بیمه‌ها، ۵ مورد مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون‌ها، ۲ مورد مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و چهار شرکت تحت نظارت دولت هستند.

طبق گفته سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی هدف از انتشار صورتهای مالی شرکت ها این است که مدیران دولتی و عمومی، چاره‌ای جز بهبود عملکرد نداشته باشند.
 

برای مشاهده جدول در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

آب و فاضلاب کامل

 

ارسال نظر