شناسه خبر : 29688

۹۲ درصد کشت گندم دیم محقق شد

۹۲ درصد کشت گندم دیم محقق شد

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار ۸۰ درصد کشت گندم آبی و ۹۲ درصد کشت گندم دیم محقق شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی آبی و ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار اراضی دیم کشت شده است.

به گفته او، ۸۰ درصد کشت گندم آبی  و حدود ۹۲ درصد کشت گندم دیم محقق شده است که امیدواریم در روزهای باقی مانده تا پایان فصل کشت، سطح زیر کشت به ۶ میلیون هکتار برسد.

ایمانی با بیان اینکه بخش اعظم اراضی آبی سبز است، گفت: با توجه به بارندگی های مناسب در ابتدای فصل، وضعیت سبزینگی اراضی دیم مناسب است که امیدواریم بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، در ماه های آتی هم بارندگی ها نرمال و بیش از نرمال باشد تا برای سال آینده در تامین گندم نان کشور بی نیاز از واردات شویم.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت کشت قراردادی گفت: با توجه به تاخیر در اعلام کشت قراردادی، تاکنون حدود ۳۵۰ هزارهکتار کشت قراردادی محقق شده که انتظار می رود تا پایان فصل کشت به عدد خوبی برسیم.

او با بیان اینکه مشکل خاصی در تامین کود اوره نداریم، گفت: وزارت جهاد به ازای هرهکتار ۳۰۰ کیلو کود اوره تحویل می دهد که براین اساس در تامین کود اوره مشکلی نداریم، اما در خصوص کودهای فسفاته و پتاسه بدلیل وارداتی بودن، توزیع مناسبی نداشته است.

ایمانی گفت: با توجه به آنکه در مصرف کودهای فسفاته و پتاسه نسبت به قبل جلوتر هستیم، بنابراین پیش بینی می شود که در  افزایش عملکرد تولید اثر بگذارد.

 

ارسال نظر