شناسه خبر : 29055

کف عرضه جدید محصولات فولادی اعلام شد

کف عرضه جدید محصولات فولادی اعلام شد

مدیر کل دفتر معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران، کف عرضه جدید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و کلیه محصولات فولادی را به تفکیک هر شرکت اعلام کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سیف اله امیری،  در نامه‌ای به حامد سلطانی‌نژاد (مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران)، کف عرضه کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و کلیه محصولات فولادی را به تفکیک هر شرکت تعیین و اعلام کرده است.

قابل ذکر است که مفاد این نامه و کف عرضه جدید از دوازدهم ماه جاری قابل اجراست.

براساس آنچه که در بخشنامه ذکر شده، این کف عرضه بر اساس تولید شش ماهه اول ۱۴۰۱ سال جاری (پس از کسر خودمصرفی) تعیین و ابلاغ شده است.

در ابلاغیه (نامه) مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت آمده است:

"احتراما با توجه به مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ و تصمیمات کارگروه مدیریت بازار کالاهای پایه، بدینوسیله کف عرضه شمش فولادی (بیلت‌وبلوم)، مقاطع طویل (میلگرد و تیرآهن)، اسلب (تختال)، ورق گرم و سرد به شرح جداول پیوست جهت اقدام لازم ابلاغ می‌شود. بدیهی است آن شرکت مکلف است فهرست شرکت‌هایی که مف عرضه ابلاغی را رعایت کرده‌اند، به سامان جامع تجارت ارسال تا جهت صدور گواهی صادرات به گمرک جمهوری اسلامی ایران، مورد استفاده قرار گیرد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که این نامه از تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ قابل اجرا  است."

رونوشت این نامه برای قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، مدیر کل حوزه وزارتی، مدیران صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان، مدیرکل دفتر صادرات گمرک، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران، دبیر انجمن نوردکاران فولادی و مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات فولادی ابلاغ و ارسال شده است.

ارسال نظر